ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در مسیر افزایش همکاری و تعامل
منصور یزدی زاده مدیرعامل و تنی چند از دیگر مسئولین ذوب آهن اصفهان یک شنبه ۲۵ مهرماه با حضور در شرکت فولاد مبارکه با مدیرعامل و معاونین این شرکت ، در نشستی تعاملی ، دیدار و تبادل نظر کردند .

به گزارش  چیلان ، یزدی زاده ، تعامل و همکاری بین این دومجموعه بزرگ فولادساز کشور را بسیار مهم و موجب دستاوردهای چشمگیر در صنعت فولاد دانست و گفت : مدیریت این صنایع بزرگ، امر خطیری است و همه ما موظفیم با همفکری و همکاری، پتانسیل و توان این مجموعه های بزرگ را به سمت تعالی صنعت و اقتصاد کشور رهنمون کنیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، جهت ارائه ایده های جدید و همچنین کارشناسی فنی و اقتصادی مسائل و موضوعات فی مابین که می تواند منجر به نتایج ارزشمند شود ، پیشنهاد داد که کمیته مشترکی تشکیل گردد تا طرح های تعاملی و مشارکتی قبل از اجرا در ابعاد مختلف بررسی گردد .

یزدی زاده با اشاره به منافع مشترک این دو صنعت مهم کشور ، گفت : آنها مرجع صنایع فولادی کشور هستند و می توانند در حوزه های مختلف از یکدیگر پشتیبانی کنند که حفظ منافع کل صنعت فولاد کشور را در پی دارد .

وی خاطرنشان کرد: حمل محصولات و مقاصد مشترک، تامین مواد اولیه و مبادی مشترک ، نکات و تجربه های فنی، کارکنان و سرمایه های انسانی همه و همه از جمله مواردی هستند که دو قطب فولادی استان اصفهان با همکاری همدیگر می توانند با کمک آنها به ارزش افزوده جمعی دست پیداکنند و هردو مجموعه از مواهب سازمانی به وجود آمده منتفع گردند.

مدیرعامل فولاد مبارکه نیز ، ضمن اشاره به دوره فعالیت خود در ذوب آهن اصفهان ، گفت : این مجتمع عظیم صنعتی، مادر صنعت فولاد کشور است و در شکل گیری صنایع مختلف فولادی ایران از جمله فولاد مبارکه ، نقش مهمی ایفا نموده است .

وی نگاه کلان به موضوعات صنعت فولاد را عامل اصلی توسعه و هم افزایی دانست و گفت : ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به دلیل مشابهت در جنس تولیدات که فولادی است و حضور در استان اصفهان ، دارای منافع و مسائل مشترک هستند .

مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به نقش هم افزایی این دو فولادساز بزرگ گفت: تولد ذوب آهن و فولادمبارکه و مجموعه هایی که در اختیار دارند حاصل تفکر بلند مدت و استراتژیکی است که با منابع محدود، نگاهی به نسل های آینده داشتند.

طیب نیا گفت : به حق، نجات صنعت نیازمند نگاه ملی است و اگر ما که امروز در این دو بنگاه اقتصادی به فعالیت می پردازیم به خوبی مدیریت نکنیم ، موفقیت چندانی بدست نیاورده و در بسیاری از موارد جلوگیری از تعارض های سازمانی برایمان امکان پذیر نیست. اگر نگاه ما فقط به استان اصفهان ‌معطوف باشد و منطقه ای عمل کنیم از دیگران نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که ورای مناطق جغرافیایی خود تصمیم بگیرند. در حقیقت نگاه ملی و فرابخشی می تواند مجموعه های بزرگ را نجات دهد و دغدغه های مدیران را نیز به کمترین حد ممکن برساند.

وی افزود :  این دو مجتمع عظیم صنعتی ، پیشگامان و بزرگان صنعت فولاد کشور هستند و همفکری و تعامل آنها ، توسعه صنعت کشور را به دنبال دارد .

طیب نیاز از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک استقبال کرد و گفت : این کمیته می تواند نقش اتاق فکر برای اجرای طرح های مشترک را ایفا کند .

در ابتدای این برنامه مدیرعامل و معاونین هردو شرکت با حضور در معراج الشهدای شرکت فولادمبارکه به مقام شامخ شهدای نام آشنا ادای احترام نمودند .

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
شناسه مطلب : 38713
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی