کارنامه فولاد مبارکه در نیمه نخست 1400از رشد ۲۳۲ درصدی سود خالص تا پیش‌برد طرح‌های توسعه
شرکت فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادی کشور علی‌رغم محدودیت‌های مصرف برق، عملکرد موفقی در زمینه سودآوری، رشد درآمدهای فروش، تولید و پیش‌برد طرح‌های توسعه در نیمه نخست 1400 داشت. سود خالص فولاد مبارکه در 6 ماهه نخست امسال با رشد 232 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 35 هزار و 465 میلیارد تومان رسید.

به گزارش  چیلان ،درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل مبلغ ۶۶۰.۸۴۷ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۷۳.۶۱۸ میلیارد ریال، معادل ۱۴۲ افزایش یافته است.

ترکیب فروش صادراتی و داخلی فولاد مبارکه

درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات فولاد مبارکه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۵۶۵.۹۶۰ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل، به میزان ۲۵۳.۶۴۹ میلیارد ریال، معادل ۹۶ درصد، افزایش یافته است.

درآمد حاصل از صادرات محصولات این شرکت نیز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ معادل ۹۴.۸۸۷ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۹.۹۶۹ میلیارد ریال، معادل ۳۷۵ درصد، افزایش یافته است.

وضعیت تولید فولاد مبارکه

با وجود این‌که شرکت‌های فولادی در سال جاری به دلیل محدودیت‌های مصرف برق تابستان سختی را پشت سر گذاشتند، اما فولاد مبارکه در مجموع عملکرد موفقی در حوزه تولید داشت. جدول زیر عملکرد تولیدی این شرکت را با برنامه سال ۱۴۰۰ مقایسه و میزان تحقق این برنامه را در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد (اعداد به تن است). تولید کلاف سرد، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی در نیمه نخست امسال از برنامه این شرکت پیشی گرفته است.

جدول فولاد

جدول زیر نیز مقدار تولید و فروش فولاد مبارکه را در نیمه نخست ۱۴۰۰ با مدت مشابه سال گذشته مقایسه می‌کند (اعداد این جدول بر حسب هزار تن است). در مجموع در نیمه نخست سال جاری، تناژ تولید فولاد مبارکه کاهش ۵ درصدی و تناژ فروش آن کاهش ۷ درصدی داشته که دلیل این امر شوک برق در تابستان سال جاری بوده است.

جدول فولاد مبارکه

 

برنامه‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای دستیابی به توازن در زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری‌های گروه فولاد مبارکه، پروژه احداث نورد گرم شهید سپهبد سلیمانی را در دست اجرا دارد. هدف اصلی از اجرای این طرح تبدیل نمودن تختال تولیدی در طرح توسعه زیرسقف ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری به ورق فولادی و همچنین تولید محصولات ویژه و کیفی می‌باشد که تاکنون در کشور قابلیت تولید نداشته‌اند. در حال حاضر فرآیند انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد مرتبط با پروژه مذکور در شرکت فولاد مبارکه آغاز گردیده و پیش‌بینی می‌شود که با شروع مراحل اجرایی، این پروژه ظرف مدت ۳ سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

در گروه فولاد مبارکه، پروژه فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نیز دنبال می‌شود. فعالیت اجرایی این پروژه با سرمایه‌گذاری و حمایت شرکت فولاد مبارکه با هدف تولید ۸۰۰ هزار تن تختال از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۸.۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

راهبرد شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰، تولید ایمن و پایدار و توسعه دانش‌محور است. این شرکت علاوه بر پیش‌برد طرح‌های توسعه در گروه بزرگ فولاد مبارکه، اجرای تحول دیجیتال را نیز دنبال می‌کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
شناسه مطلب : 39212
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی