عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان : ایران تولید کننده ریل است ، حمل و نقل ریلی کشور باید در همه ابعاد توسعه یابد
عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در بیست و سومین سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد کیش ، خواستار تحول صنعت حمل و نقل ریلی کشور برای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ شد .

به گزارش  چیلان ،مرتضی یزدخواستی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات این رویداد ، پرداختن به نقش گسترش زیر ساخت های ریلی، جاده ای، اسکله ای و تأسیسات بندری بر توسعه پایدار صنعت فولاد است ، گفت : ذوب آهن اصفهان با تولید ریل ملی ، کمک مهمی به توسعه حمل و نقل ریلی نموده است و لذا این انتظار وجود دارد که راه آهن جمهوری اسلامی برای تحقق برنامه توسعه ریلی مطابق سند چشم انداز ۱۴۰۴ تمام توان خود را به کار گیرد .

وی افزود : مطابق سند مذکور تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن داشته باشیم که متاسفانه هم اکنون تنها ۱۵ هزار کیلومتر داریم که فاصله زیادی را تا تحقق برنامه نشان می دهد .

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان افزود : تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان ، ایران را به جرگه تولید کنندگان این محصول ملحق کرد و لذا باید سایر حوزه ها نیز برای توسعه این زیرساخت مهم تلاش لازم را داشته باشند .

یزدخواستی ، سرعت سیر بازرگانی و تجاری در حمل و نقل ریلی را یکی از مشکلات اساسی در این بخش دانست و گفت : به لحاظ سرعت سیر ، اختلاف زیادی با کشورهای دیگر داریم به گونه ای که با وجود برابری حجم ریل گذاری ما با کشورهایی همچون ترکیه و اکراین ، حجم تناژی که توسط حمل و نقل ریلی آن کشورها حمل می شود چندین برابر ایران است .

عضو هیات مدیره ذوب آهن با اشاره به مزایای حمل و نقل ریلی و نقشی که در توسعه صنعت کشور از جمله صنعت فولاد دارد و در طرح جامع فولاد کشور نیز به آن اشاره شده است ، اظهار داشت : برای رسیدن به تولید سالانه ۵۵ میلیون تن فولاد مطابق سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، باید زیرساخت ها از جمله حمل و نقل ریلی توسعه بیشتری پیدا کند حال آنکه شرایط این حمل و نقل جوابگوی تولید کنونی ما نیز نمی باشد و این مشکل در تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان نیز دیده می شود.

شایان ذکر است در حال حاضر کندی سیر واگن های باری و کمبود واگن برای انتقال کالاهای ریل پذیر ، عاملی برای انتقال حمل کالاهای معدنی از طریق جاده شده و در روزهای اخیر نیز این مسئله ، باعث شدت کمبود مواد اولیه برای تولیدات ذوب آهن اصفهان شده است .

گفتنی است بیست و سومین سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد از ۲۳ الی ۲۵ آذر ماه توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش های بین المللی کیش در حال برگزاری است .

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲
شناسه مطلب : 39858
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی