رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:صادرات محصولات زنجیره فولاد به بیش از ۵.۲ میلیارد دلار رسید
وجیه الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت:ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال جاری تاکنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار بوده است و سهم صنعت فولاد ایران از کل تولید فولاد خاورمیانه بیش از ۶۲ درصد است.

به گزارش  چیلان ، وجیه الله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت:ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال جاری تاکنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار بوده است و سهم صنعت فولاد ایران از کل تولید فولاد خاورمیانه بیش از ۶۲ درصد است.

وی گفت: توازن بیشتری در سالهای اخیر در زنجیره فولاد ایجاد شده اما همچنان باید تلاش کنیم که به نقطه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: ما باید از جوانان متخصص و شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیانی که در زمینه بومی‌سازی کار می‌کنند، حمایت کنیم. شرکت‌های بزرگ باید حتما در برنامه خود بومی‌سازی را قرار دهند و تعمیق ساخت داخل را با جدیت کنند.

جعفری گفت: با راهبری ایمیدرو تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات زنجیره فولاد بومی‌سازی شده است.

وی در پایان گفت: صنعت فولاد در زمینه تولید بسیار موفق عملکرد و میزان تولید فولاد به ۳۰ میلیون تن و ظرفیت نصب‌شده تولید به ۴۰ میلیون تن رسیده است، اما در زمینه زیرساخت‌ها عقب‌ماندگی داریم و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گیرد. شرکت‌های بزرگ در زمینه زیرساخت‌هایی مثل برق سرمایه‌گذاری را آغاز کرده‌اند.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
شناسه مطلب : 40998
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی