رئیس هیات عامل ایمیدرو در سومین کنفرانس استیل پرایس: کاهش ریسک اکتشافات معدنی توسط ایمیدرو
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو با انجام عملیات اولیه که منجر به کاهش ریسک می‌شود بستر سرمایه‌گذاری را برای فعالیت های معدنی فراهم می کند.

به گزارش  چیلان ،وجیه‌اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو امروز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱در «سومین کنفرانس تخصصی و نخستین کنفرانس اکتشاف» استیل پرایس بیان کرد: طی چند سال اخیر نقش اکتشافی ایمیدرو گسترش یافته است و در کلیه حوزه‌های اکتشافی وارد شده است. طرحی با مشارکت دو دانشگاه و ایمیدرو صورت گرفته که طرح خروجی آن ۱۴ عنصر استراتژیک است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: ایمیدرو با انجام عملیات اولیه که منجر به کاهش ریسک می‌شود بستر سرمایه‌گذاری را فراهم می کند که در این راستا در خراسان جنوبی واحدهای فرآوری برخی مواد معدنی از جمله طلا راه‌اندازی شده است.

جعفری اظهار کرد: در بخش اکتشافات، تجهیزات از مباحث مهم است. حدود ۲۰۰ دستگاه حفاری در کشور وجود دارد که تعدادی دستگاه ثبت سفارش و تعدادی دستگاه نیز به کشور وارد شده است.

وی افزود: در اکتشافات علاوه بر تجهیزات، بخش آزمایشگاهی و آموزش نیروی انسانی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این راستا طی ۳ دوره آموزش حفاران در کشور نیز انجام شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: در بخش اکتشاف به حضور مشاوران قوی و برای انجام اکتشافات سیستماتیک نیازمند اطلاعات دقیق نیز هستیم.

جعفری ادامه داد: در مباحث اکتشافی به مشارکت شرکت‌های بزرگ نیازمندیم در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت معدنی، سازمان‌زمین‌شناسی و ایمیدرو در این حوزه منعقد شده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث اکتشاف افزود: اکتشاف زمینه شروع فعالیت‌های معدنی است که می‌تواند چرخه اقتصادی را در کشور به حرکت در بیاورد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: امروز در بخش تولید اطلاعات پایه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی اطلاعات را تهیه می‌کند و بخش خصوصی نیز در این زمینه کمک می‌کند و ایمیدرو نیز دارای یک نقش تکمیل‌کننده است.

 

2

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۸
شناسه مطلب : 48202
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی