طیب‌نیا در آیین عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان عنوان کرد؛محرومیت ‌زدایی و اشتغال‌زایی اهداف فولاد مبارکه در مسیر توسعه هرمزگان است
همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیر روابط عمومی این شرکت، مدیرعامل فولاد هرمزگان، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های توسعه شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: در چند دهه اخیر به میمنت پیروزی انقلاب اسلامی، کشور مسیر توسعه صنعتی را شتاب بخشیده است و صنعت فولاد از ثمرات مهم پیروزی انقلاب است.

تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی

وی با اشاره به اینکه جایگاه فولاد کشور با پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه دهم جهانی رسید، گفت: پیش از انقلاب، صنعت فولاد کشور رتبه ۳۵ با تولید یک میلیون تن داشت که پس از پیروزی انقلاب به ۳۰ میلیون تن رسید و رتبه دهم جهانی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد مشروط به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در کشور فراهم است، بیان کرد: صنعت فولاد، صنعتی مادر و زیربنایی است و هرجا این صنعت شکل بگیرد نیروی انسانی به سرمایه انسانی بدل می‌شود.

افتخار بومی سازی نود درصد

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب، شرکت‌های بزرگ فولادی از وابستگی به خارج رها شدند، بیان کرد: امروزه مفتخر هستیم ۹۰ درصد تجهیزات و قطعات صنایع فولادی با بومی‌سازی و تکیه بر تخصص متخصصان داخلی تولید می‌شود.

طیب‌نیا با اشاره به تاریخچه شرکت فولاد هرمزگان، گفت: بیش از یک دهه از فعالیت شرکت فولاد هرمزگان می گذرد و این شرکت امروزه از ظرفیت اسمی تولید ۱.۵ میلیون تن عبور کرده است.

وی با تاکید بر توسعه، محرومیت‌زدایی و فراهم کردن بستر اشتغال در کشور، تصریح کرد: مفتخریم که اعلام کنیم در صنعت فولاد به خودکفایی رسیدیم و به غیر از برخی از محصولات خاص فولادی به توسعه دست یافتیم.

فولاد به وسعت ایران

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر ظرفیت موجود در شرکت فولاد هرمزگان، گفت: در شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق فولاد به وسعت ایران تلاش می‌کنیم و پس از سه دهه، تولید فولاد از سنگان تا هرمزگان و سایر استان های دیگر را فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیازمند پیش‌شرط‌هایی است، گفت: دید وسیع مسئولان در استان هرمزگان ما را به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کند. با رفع موانع، شرکت فولاد مبارکه بستر سرمایه‌گذاری را با هدف گام دوم انقلاب دنبال می‌کند.

هرمزگان بهترین ظرفیت سرمایه گذاری را دارد

طیب‌نیا در چندین محور شرایط توسعه و سرمایه‌گذاری توسط شرکت فولادمبارکه را اعلام کرد و افزود: استان هرمزگان بهترین ظرفیت برای سرمایه‌گذاری دارد و محور نخست سرمایه‌گذاری در این استان در پایین‌دست و مواد اولیه است و در فاز دوم سرمایه‌گذاری در بخش آهن اسفنجی در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های زیرساختی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی در مراحل کارشناسی است و با سرمایه‌گذاری شرکت فولادمبارکه توسعه نیروگاه را در نظر داریم.

اهمیت تولید کیفی با ارزش افزوده بالا

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به تولید محصولات کیفی با ارزش افزوده بالا هم اشاره‌ای کرد و گفت: باید با تولید محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا به خام‌فروشی پایان دهیم چرا که ذخایر معدنی با توسعه صنایع فولادی همخوانی ندارد و در دو دهه آتی با چالش مواد اولیه مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه محصولات نهایی فولادی باید محور صادرات این محصولات قرار گیرد، گفت: آموزش و نیروهای متخصص به عنوان سرمایه انسانی می‌تواند در این زمینه موثر باشد و شرکت فولاد هرمزگان می‌تواند پیشگام شود.

پایداری تولید در صنعت سبز است

طیب‌نیا محور نهایی سرمایه‌گذاری را در حوزه محیط‌زیست اعلام کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه به عنوان صنعتی پیشرو، پایداری تولید را در صنعت سبز جستجو می‌کند و در همین راستا تکنولوژی را در خدمت توسعه پایدار مبتنی بر محیط زیست دنبال می‌کند.

اشتغال دوهزار و پانصد نفر

وی به اهمیت مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: هر صنعتی در قبال کارکنان و جامعه پیرامونی خود مسئول است و تاکید شرکت فولاد مبارکه در این زمینه بر اشتغال زایی است و طرح‌های توسعه‌ای که امروز در شرکت فولاد هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

طیب‌نیا با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش به ویژه توسعه اماکن ورزشی، ورزش‌های همگانی در استان هرمزگان حمایت می‌کنیم، گفت: شرکت فولاد مبارکه با پشتیبانی از تولید و با شرط مانع‌زدایی طرح‌های توسعه را برای بهره‌مندی مردم به کار می‌گیرد

2

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۲
شناسه مطلب : 41057
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی