فاز اول کارخانه کنسانتره مجتمع فولاد گروس بیجار به بهره برداری رسید
فاز اول کارخانه کنسانتره مجتمع فولاد گروس بیجار با بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی در سه شیف کاری و جذب نیروهای بومی منطقه با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  چیلان ، اسماعیل زارعی کوشا در آیین بهره‌برداری از این کارخانه اظهار داشت: با تکمیل پروژه‌های فولاد در شهرستان بیجار و استان، از خام‌فروشی جلوگیری می‌شود و به تناسب افزایش اشتغال‌زایی در منطقه و مهاجرت معکوس شدت خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل و بهره‌بهرداری فاز اول مجتمع فولاد کردستان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است، تصریح کرد: سال ۱۳۹۷ زیرساخت‌های اولیه این پروژه آغاز شد و پس از سه سال، فاز اول به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان اذعان کرد: با تکمیل فاز اول، بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی در سه شیف کاری و جذب نیروهای بومی منطقه آغاز شده است و طرح آهن اسفنجی سال آینده کلنگ‌زنی خواهد شد و به سمت تکمیل زنجیره فولاد گام بر خواهیم داشت.

زارعی کوشا تصریح کرد: شعار مانع‌زادیی‌ها در فاز عملی ادامه خواهد داشت و پشتیبانی از تولید با قدرت بیشتر از تولیدکنندگان در سال آینده ادامه خواهد یافت.

وی در این آیین گفت: بیش از ۹۸.۷ درصد استان کردستان با افتتاح این پروژه‌ها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

استاندار کردستان اظهار کرد: جمع کل پروژه‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر امسال در استان کردستان، ۲۲۸ پروژه با اعتباری افزون بر یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تعریف شده است که شامل گازدار شدن ۴۵ روستا، ۱۳۳ واحد تولیدی و صنعتی، ۱۴ مورد بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی و مقام‌سازی و ۳۶ مورد گازرسانی روستاهای جدید است.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۲
شناسه مطلب : 41117
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی