اختصاصی چیلان؛ آمار تولید فولاد ایران منتشر شدکاهش ۸ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۰/ جزئیات کامل تولید فولاد میانی، محصولات فولادی و آهن اسفنجی + جدول
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده، تولید فولاد میانی کشور در سال ۱۴۰۰، ۲۷ میلیون و ۹۰۱ هزار تن بوده که کاهش ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید فولاد کشور بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافته که علت آن، قطعی برق و گاز شرکت‌های فولادی در سال گذشته بوده است. قابل ذکر است که کاهش قبلی تولید فولاد ایران به سال ۱۳۹۴ بازمی‌گردد که در آن سال میزان تولید فولاد کشور نسبت به سال ۱۳۹۳، ۰.۹ درصد کاهش یافته بود.

به گزارش  چیلان ، نرخ رشد تولید فولاد میانی کشور که در دوره ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۶ درصد بود، با شوک برقی تابستان و محدودیت مصرف گاز در زمستان سال گذشته به منفی ۸ درصد در مجموع سال ۱۴۰۰ رسید.

وضعیت تولید انواع فولاد میانی

طبق آمارهای انجمن فولاد، مجموع تولید فولاد میانی کشور در سال ۱۴۰۰، ۲۷ میلیون و ۹۰۱ هزار تن بوده است. در ۱۲ ماهه سال گذشته، تولید بیلت و بلوم در ایران با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به ۱۶ میلیون و ۶۶۳ هزار تن رسید.

تولید اسلب نیز در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۲ درصدی به ۱۱ میلیون و ۲۳۸ هزار تن رسیده است.

وضعیت تولید محصولات فولادی

در سال ۱۴۰۰، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به سال ۱۳۹۹، کاهش ۵ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در سال ۱۴۰۰، ۱۹ میلیون و ۶۳۵ هزار تن بوده است.

در سال ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون و ۲۰۶ هزار تن محصولات طویل و ۸ میلیون و ۴۲۹ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. رشد تولید محصولات طویل در سال گذشته، منفی ۳ درصد و رشد تولید محصولات تخت منفی ۸ درصد بوده است.

تولید میلگرد در سال ۱۴۰۰، ۹ میلیون و ۱۴۸ هزار تن بوده که کاهش ۴ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۲ درصدی به ۱ میلیون و ۲۲۱ هزار تن رسیده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در سال ۱۴۰۰، ۸ میلیون و ۲۸۹ هزار تن بوده که کاهش ۶ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد. تولید ورق سرد در سال گذشته تقریباً به اندازه سال ۱۳۹۹ بوده است. تولید ورق‌های پوششدار نیز ۲ درصد افزایش یافته است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۰، ۳۰.۳ میلیون تن از این محصول را تولید کرده‌اند که نسبت به سال ۹۹، کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد. محدودیت مصرف گاز در زمستان سال گذشته علت اصلی کاهش ۳ درصدی تولید آهن اسفنجی است چرا که گاز نقش اساسی را در پروسه تولید آهن اسفنجی در واحدهای احیاء مستقیم دارد.

در جدول زیر جزئیات آمار تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال ۱۳۹۹ را ببینید:

p1400 12 scaled

2

تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
شناسه مطلب : 41846
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی