در نشست مسئولین ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه عنوان شد :هم افزایی بیشتر در راستای ارتقاء تولید و عبور از تنگناها
در راستای تعامل و هم افزایی بیشتر بین دو فولادساز بزرگ کشور (ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه)،سومین نشست هم اندیشی در دوره مدیریت جدید ذوب آهن اصفهان،به میزبانی فولاد مبارکه،سه شنبه بیست و هشتم تیرماه با حضور مهندس ایرج رخصتی،دکتر محمدیاسر طیب نیا و جمعی از مسئولین این شرکت ها برگزار شد.

به گزارش  چیلان ،مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این نشست گفت : هر یک از بخش های کشور برای پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی رسالتی دارند و تولید، وظیفه کلیدی و اصلی صنایع فولادی به عنوان بخش پیشران اقتصاد کشور است.
وی افزود : ذوب آهن اصفهان با دانش نیروی انسانی و تجربه بیش از نیم قرنی و همچنین برخورداری از زیرساخت های موثر در بخش های گوناگون در کنار گسترش سبد محصولاتش،تولیدات با ارزش افزوده بالا را به عنوان یک استراتژی کلیدی در دوره جدید در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد : این شرکت به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران و مجتمع فولاد مبارکه نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده فولادی کشور می توانند از طریق تعاملات در بخش های مختلف،روز به روز زمینه توسعه بیشتر کشور و به ویژه حمایت از جامعه پیرامون را رقم بزنند.
آماده واگذاری چدن مازاد ذوب آهن به فولاد مبارکه هستیم
مهندس رخصتی اظهار داشت : ظرفیت تولید چدن در ذوب آهن اصفهان ۳ میلیون و ششصد هزار تن است که امکان جذب آن در داخل کارخانه فراهم نیست و می توانیم این چدن تولیدی را به فولاد مبارکه واگذار کنیم.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص مسئولیت های اجتماعی این صنایع فولادی نیز گفت : با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در حوزه فعالیت های ورزشی ، فرهنگی و اجتماعی فعال هستند،مقرر شد با هماهنگی هر دو شرکت برنامه ریزی هدفمند به نحوی صورت گیرد که این مجموعه ها رقیب یکدیگر تلقی نشوند و بتوانند با حمایت از رشته های متنوع ورزشی،دو مقوله تولید و ورزش را دوشادوش یکدیگر پیش ببرند.
وی در زمینه بهره گیری از توانمندیهای شرکت های تابعه هر دو مجموعه نیز بیان کرد : شرکت های بسیاری در زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه در بخش های گوناگون فعالیت دارند که از پتانسیل های بسیار خوبی برخودار هستند و تلاش می کنیم به شیوه ای عملیاتی تر، از این شرکت ها در راستای افزایش تولید و تنوع بخشی بیشتر به آن بهره مند شویم.
دکتر طیب نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه نیز در این نشست به وضعیت تولید فولاد در ایران و جهان پرداخت و گفت : چالش های پیش روی تولید فولاد ،فراتر از جنگ اوکراین و حتی شیوع ویروس کرونا است،گرچه این دو متغیر نیز در روند تولید فولاد جهان تاثیرگذاری بسیاری داشته اند.
هماهنگی مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان برای مقابله با چالش ها و بهره گیری بیشتر از فرصت ها
وی اضافه کرد : هماهنگی بیشتر بین مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و سبب می شود این دو فولادساز بزرگ کشور برای مقابله با محدودیت های پیش رو و همچنین بهره گیری بیشتر از فرصت هایی که برای صنعت فولاد کشور وجود دارد، برنامه ریزی جامع تری داشته باشند وحمایت مسئولین را برای ارتقاء تولید که رشد و شکوفایی بیشتر کشور را در بخش های گوناگون در پی دارد،جلب نموده و افتخارات بیشتری را برای کشور ثبت کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد : طرح ها و پروژه های بسیاری از ماههای گذشته برای همکاری بین مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان تعریف شده است که برنامه ریزی برای رشد و پیشبرد آنها به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
فولاد مبارکه،خریدار چدن مازاد ذوب آهن اصفهان است
دکتر طیب نیا اظهار داشت : مجتمع فولاد مبارکه از طریق توافق و سرمایه گذاری بلندمدت آماده خریداری چدن تولیدی مازاد در ذوب آهن اصفهان است که این رویکرد نوید بخش چشم اندازی خوبی برای طرفین است.
برخی از مهمترین نتایج این نشست عبارتند از : حمایت از ورزش استان،حمایت از جامعه پیرامون صنایع،برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های بلا استفاده در هر دو شرکت مانند جذب چدن تولیدی مازاد ذوب آهن اصفهان در مجتمع فولاد مبارکه،بهره گیری اثربخش از کارگاههای ساخت ذوب آهن و همچنین استفاده از توانمندیهای نیروی انسانی هر دو شرکت در راستای هم افزایی بیشتر در قالب برگزاری جشنواره های ورزشی و فرهنگی.
شایان ذکر است در این نشست مرتضی یزدخواستی و مهرداد تولاییان از اعضای هیات مدیره ذوب آهن اصفهان،بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش،مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی و همچنین جمعی از معاونین و مدیران فولاد مبارکه در زمینه مباحث مطرح شده نظرات خود را بیان نمودند و مقرر شد پیرامون اجرایی شدن نتایج این نشست هماهنگی لازم صورت گیرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۷
شناسه مطلب : 43290
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی