افزایش تولید آهن اسفنجی در فولاد سفیددشت
مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری گفت: میزان تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم این شرکت از چهار میلیون تن عبور کرد.

به گزارش  چیلان ،محمود ارباب‌زاده در این خصوص بیان کرد: این شرکت در حالی ششمین سال بهره‌برداری خود را به‌ عنوان نخستین طرح فولاد استانی پشت سر می‌گذارد که با سرلوحه قرار دادن اصل تولید ایمن و پایدار، توانسته است علاوه بر تحقق تمامی برنامه‌های تولید سالانه در ۶ سال و همچنین عبور از ظرفیت نامی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، رکورد‌های متعددی در تولید ماهانه به ثبت برساند که تولید ۸۵ هزار و ۱۰۸ تن محصول در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به‌ عنوان بالاترین میزان تولید ماهانه این شرکت، گواه این مدعا است.

وی افزود: شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری به‌ عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی استان چهارمحال‌وبختیاری، در زمینه مدیریت مصرف آب نیز گام‌های موثری برداشته است که کاهش و حفظ مصرف آب در محدوده یک مترمکعب به ازای هر تن آهن اسفنجی و تامین آب مورد نیاز از محل پساب‌های جمع‌آوری‌ شده و تصفیه شده شهری و به تبع آن قطع نیاز به آب‌های شیرین سطحی و زیرزمینی، ازجمله اقدامات ارزشمند دیگر شرکت است.

مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: توجه به استفاده از توانمندی‌های داخلی به‌ منظور تامین نیاز‌های صنعتی در فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌ طوری که با تشکیل واحد بومی‌سازی از سال ۱۳۹۷ و حمایت این شرکت از توان تولیدکنندگان ایرانی، تا‌کنون بیش از ۲۰۰ قطعه و دستگاه به‌ طور کامل بومی‌سازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

ارباب‌زاده یادآور شد: در راستای اعتلای هرچه بیشتر فولاد سفیددشت چهارمحال‌وبختیاری و تکمیل زنجیره فولاد در استان، در حال حاضر تمامی توان و عزم این شرکت در مسیر راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد ذوب و ریخته‌گری به کار گرفته شده است و امید می‌رود با تلاش و همدلی تمامی کارکنان و سایر ارکان پروژه، این واحد در پایان امسال به مرحله تولید محصول برسد.

2

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۷
شناسه مطلب : 45061
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی