در گفت‌وگوی چیلان با مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک تشریح شد:تبدیل شدن فولاد لجستیک به بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی مواد اولیه معدنی از لحاظ حجمی در کشور
دکتر علی قبادی، مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در گفت‌وگو با چیلان در خصوص شرکت فولاد لجستیک گفت: ماموریت اصلی این شرکت، لجستیک ریلی، جاده‌ای، دریایی، حمل و نقل مواد اولیه معدنی مورد نیاز از معادن مختلف کشور به مجتمع فولاد خوزستان و نیز حمل و نقل محصولات شرکت فولاد خوزستان به مشتریان داخلی و خارجی است وی همچنین به مهم‌ترین دستاوردها و هدف‌گذاری‌های شرکت چند وجهی فولاد لجستیک اشاره کرد که در ادامه می خوانید.

به گزارش  چیلان ، دکتر علی قبادی، مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در گفت‌وگو با  چیلان  در خصوص شرکت فولاد لجستیک، اظهار کرد: شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در سال ۱۳۹۸ از ادغام شرکت فولاد ریل جنوب در بخش ریلی، شرکت گنجینه پردیس در بخش جاده‌ای، شرکت کشتیرانی اقیانوس آزاد در بخش دریایی و شرکت لوکوموتیو ریل اروند (پشتیبانی) تشکیل شد که ماموریت اصلی آن لجستیکی ریلی، جاده‌ای، دریایی، حمل و نقل مواد اولیه معدنی مورد نیاز از معادن مختلف کشور به مجتمع فولاد خوزستان و نیز حمل و نقل محصولات شرکت فولاد خوزستان به مشتریان داخلی و خارجی است.

دستاوردهای فولاد لجستیک

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک با بیان اینکه در ۱۸ ماه اخیر توانستیم با برنامه‌ریزی جامع و هدفمند به اهداف تعیین شده با حمایت‌ها و طریق راه‌های مدیرعامل محترم فولاد خوزستان دست یابیم، به موارد زیر اشاره کرد و گفت: انعقاد بزرگ‌ترین قرارداد حمل و نقل ریلی مواد اولیه معدنی که بیش از ۲۵ درصد حجمی بار ریلی کشور می‌باشد. این قرارداد شامل چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن حمل و نقل ریلی کنسانتره از معدن چادرملو به شرکت گندله‌سازی اردکان و حمل و نقل ریلی دو میلیون تن کنسانتره از معدن چادرملو به شرکت فولاد خوزستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: تجهیز کردن ماشین‌آلات و ابزارآلات مورد نیاز بخش تعمیرات و طریق راه‌های ارائه شده شرکت لوکوموتیو ریل اروند باعث گردید آماده به کاری ناوگان ریلی از ۶۶ درصد در ۱۸ ماه قبل به بیش از ۹۵ درصد برسد. قبادی اظهار کرد: افزایش همکاری با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باعث امضاء تفاهم‌نامه قطار برنامه‌ای (کاهش مدت سیر واگن‌ها) شد.

مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های ۱۸ ماهه اخیر

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، گریزی به برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت پذیرفته در ۱۸ ماه گذشته کرد و افزود:

۱– راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در مبادی بارگیری جاده‌ای که این امر علاوه بر حذف کامل دلال بازی بارنامه توسط شرکت‌های باربری می‌توان به تضمین بار ارسال شده توسط بیمه از معادن‌های مختلف به مقصد فولاد خوزستان اشاره کرد.

۲ – راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز فنی و مهندسی تعمیرات ماشین‌آلات سنگین جاده‌ای در جنوب کشور در استان خوزستان با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال که علاوه بر افزایش آماده به کاری از ۸۳ درصدی ۱۸ ماه قبل رساندن به بیش از ۹۶ درصد در سال جاری ناوگان جاده‌ای شده است که این امر باعث چابک‌تر شدن ناوگان جاده‌ای و افزایش درآمد بیشتر برای شرکت چند وجهی فولاد لجستیک شده است و نیز با اخذ تنها نمایندگی آریا دیزل در استان خوزستان و آموزش تخصصی به نیروهای شرکت توسط شرکت آریا دیزل باعث شد که تعمیرات قطعات اصلی و اساسی ناوگان جاده‌ای شرکت در این مکان صورت پذیرد که علاوه بر کاهش زمان تعمیرات باعث کاهش هزینه تعمیرات ناوگان جاده‌ای شده است و نیز این امر باعث ارائه خدمات تعمیراتی به دیگر شرکت‌ها و کشنده‌های شخصی دیگر در سطح استان پذیرفته است که در نهایت باعث افزایش درآمد برای شرکت چند وجهی فولاد لجستیک شده است.

۳- راه‌اندازی مجتمع خدمات و رفاهی فولاد لجستیک به وسعت ۵ هکتار در این مجتمع، علاوه بر ساماندهی سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی جهت تخلیه و بارگیری ناوگان جاده‌ای در فولاد خوزستان باعث حذف رانت بازی‌ها در تخلیه و بارگیری و نیز جلوگیری از تجمع ناوگان جاده‌ای در مقابل درب شماره ۵ و درب شماره ۲ فولاد خوزستان شده است.

۴- بیشترین بارگیری مواد اولیه طی ۷ ماه اول سال در ۱۱ سال گذشته به تناژ بیش از سه میلیون و ۹۲۰ هزار تن در سال  ۱۴۰۰

۵- برگزاری بزرگ‌ترین مناقصه حمل مواد معدنی به وسیله ناوگان جاده‌ای به مقدار ۶ میلیون تن در سال ۱۴۰۰

۶- انتقال دفتر مرکزی شرکت از تهران به شهر اهواز جهت همدلی و همکاری

۷- ایجاد انبار ضایعات و ساماندهی جمع‌آوری آن‌ها در طول خط و شرکت‌های طرف قرارداد به بیش وزن یک هزار تن و به ارزش ریالی بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال

۸-دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای نخستین بار

مدیرعامل شرکت چند وجهی فولاد لجستیک در پایان یادآوری شد: ما موفق شدیم یک رشد سود ۳۲۸ درصدی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به ۶ ماه اول سال ۱۳۹۹ داشته باشیم و نیز رشد سود ۶۵ درصدی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ توسط حسابرس‌ها ارائه شد. همچنین برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ مقبول شدن حسابرسی داخلی توسط حسابرسی مستقل و بازرسی قانونی گزارش شده است و نیز تقسیم سود ۸۰ درصدی در سال ۱۴۰۰ و تقسیم سود ۹۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ صورت پذیرفته است.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۵
شناسه مطلب : 45222
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی