مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اعلام کرد:تولید ۲.۵ میلیون تن کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا رویاپردازانه نیست
مدیر عامل گروه فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت ضمن حضور در مجتمع فولاد سبا و دیدار با مدیران و کارکنان این ناحیه از تلاش همکاران و روند روبه رشد تولید کمی و کیفی محصول در فولاد سبا قدردانی کرد.

به گزارش  چیلان ،همزمان با نخستین روز از هفته سوم آذرماه محمد یاسر طیب نیا مدیر عامل گروه فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت ضمن حضور در مجتمع فولاد سبا و دیدار با مدیران و کارکنان این ناحیه از تلاش همکاران و روند روبه رشد تولید کمی و کیفی محصول در فولاد سبا قدردانی کرد.

وی با بیان این که تلاش روزافزون و پویایی به خوبی در فولاد سبا دیده می شود، گفت: دستاوردهای همکاران نشان می دهد که تک تک این عزیزان با انسجام و همدلی هرچه بیشتر به وظایف خود و اهداف سازمان آشنائی کامل دارند.

تولید محصولات قابل عرضه در بازارهای جهانی در گروه فولاد مبارکه
طیب نیا با یبان این که ظرفیت ها و زیر ساخت های بسیار خوبی در فولاد سبا وجود دارد، بر رفع چالش ها و موانعموجود در این ناحیه تاکید کرد و گفت: با عنایت به شرایط بازارهای جهانی فولاد و لزوم تولید حداکثری محصولات خاص در گروه فولاد مبارکه باید با ایجاد توسعه متوازن در کل گروه و به ویژه در مجتمع فولاد سبا محصولاتی خاص و رقابتی تولید کنیم.

برای اجرای توسعه ها منتظر کشورهای غربی و بیگانگان نمانیم
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تاکید بر این که در فاز نخست امکان افزایش ظرفیت تا ۲ میلیون تن در فولاد سبا وجود دارد،تصریح کرد: گزارشات مطرح شده از شرایط و درخواست های فولاد سبا نشان می دهد که برای توسعه زیر سقف این مجتمع کار چندان سختی پیش رو نخواهیم داشت ولی مسلم است که برای بسیاری از پروژه های مورد نظر نباید منتظر شرکت ها و صاحبان تکنولوژی غربی و به طور کلی بیگانگان بمانیم. به همین منظور باید با اتکا به توانمندی و دانش سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان کارها و پروژه ها را پیش ببریم.

تولید ۲.۵ میلیون تن کلاف گرم در فولاد سبا رویا پردازانه نیست
وی توسعه و تکمیل کارگاه های جانبی در فولاد سبا را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که این خط برای تولید ۷۰۰ هزارتن و در ادامه برای ۱.۵ میلیون تن در نظر گرفته شده بود ولی با همین توسعه های زیر سقف همکاران این مجتمع ۱.۶ میلیون تن را هدف گذاری کرده اند که به یقین محقق خواهد شد. فلذا باید با نگاه بلند و طرحی جامع، بدون فوت وقت و فارغ از بروکراسی های غیر ضروری برای تولید۲.۵ میلیون تن کلاف گرم که رویا پردازانه هم نیست، گلوگاه ها را برطرف و زیر ساخت های مورد نیاز را از الان فراهم کنیم تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشویم.

مطالعه طرح جامع بر روی طرح های توسعه پیشنهادی فولاد سبا
طیب نیا با اشاره به طرح های توسعه پیشنهادی در فولاد سبا از جمله احداث خطوط اسید شوئی، اسکین پاس و برخی پروژه های دیگر خاطرنشان کرد: مطالعه طرح همه موارد پیشنهادی باید به سرعت و دقت زیاد انجام شود تا بتوانیم بیش از پیش برای کشور و ذینفعان گروه فولاد مبارکه ارزش افزوده اقتصادی ایجاد و کشور را از واردات بخش دیگری از ورق های فولادی خاص بی نیاز کنیم.

تاکید بر حفظ شأن و کرامت حداکثری کارکنان پیمانکار
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات کارکنان پیمانکار گروه فولاد مبارکه و به طور مشخص پیمانکاران فولاد سبا تاکید کرد: از نگاه کرامت انسانی،پیمانکاران شرکت هیچ تفاوتی با کارکنان امانی ندارند به همین جهت باید با ایجاد شرایط بهتر در حفظ شأن آن ها بکوشیم و شرایطی فراهم کنیم تا این عزیزان هم بتوانند با استقرار هرچه بهتر و بهره مندی از سرویس های موجود از امکاناتی نظیر سالن های ورزشی موجود نیز استفاده کنند و با دلگرمی بیشتر به فعالیت خود در بخش های مختلف ادامه دهند.

گسترش تعاملات با شرکت ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به تعامل خوبی که بین مدیریت های فولاد مبارکه و ذوب آهن برقرار است، تصریح کرد: با توجه به حسن همجواری فولاد سبا با شرکت ذوب آهن باید شرایطی فراهم کنیم که هر دو شرکت با گسترش تعاملات به نقاط مشترک و هم افزایی بیشتری برسند. فلذا باید پروژه های فی مابین را در مسیر توسعه حداکثری به ثمر برسانیم.

حضور مدیر عامل و هیئت همراه در فولاد سبا مایه دلگرمی کارکنان
به گزارش خبرنگار ایراسین، مدیر مجتمع فولاد سبا در ابتدای این بازدید گزارش عملکرد فولاد سبا و برنامه های آتی این بخش از فولاد مبارکه را به سمع و نظر مدیرعامل و هیئت همراه رساند و در پایان این بازدید در مصاحبه با خبرنگار فولاد اظهار داشت: حضور مدیر عامل و همراهان ایشان در فولاد سبا مایه دلگرمی همکاران بود به ویژه این که مدیر عامل شرکت بر حل برخی مشکلات در مسیر توسعه ظرفیت و سبد محصولات تاکید و راهکارهای کارآمد را مطرح کرد.

لزوم تکمیل زیرساخت ها برای تولید کمی و کیفی تر
محمود محمدی فشارکی با اشاره به وضعیت تولید در فولاد سبا گفت: در حال حاضر حدود سه ماه است که با تولید ۱۴۰ هزار تن، ظرفیت نامی ماهانه را تثبیت نموده ایم و با حفظ این روند می توان ادعا کرد که فولاد سبا ظرفیت ۱.۶ میلیون تن را پاس کرده است که چنانچه روی توسعه زیر ساخت ها و سید محصولات واحدهای مختلف این ناحیه نگاه جدی تری داشته باشیم، میتوانیم به راهبردهای مدیریت ارشد سازمان و تولید۲.۵ میلیون جامه عمل بپوشانیم.

استفاده حداکثری از تجهیزات موجود و افزایش بهره وری
وی با تاکید بر این که در این بخش، تولید انبوه فولادهای الکتریکی، استینلس استیل و برخی فولادهای خاص دیگر در دستور قرار دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا طبق تاکید مدیریت ارشد سازمان رویکرد توسعه و افزایش ظرفیت در فولاد سبا با نگاه استفاده حداکثری از تجهیزات موجود و افزایش بهره وری در نظر گرفته شده است.

مدیر مجتمع فولاد سبا در ادامه به اهمیت رشد متوازن در این بخش از فولاد مبارکه اشاره و تصریح کرد: در مقطعی رویکرد شرکت بر این بوده است که زیر ساخت های تولید افزایش داده شود ولی اکنون باید به موازات این استراتژی برای توسعه زیر ساخت های جانبی اعم از انرژی، آب و برق و گاز و مواد اولیه فولاد سبا هم برنامه و سرمایه گذاری مدونی داشته باشیم.

توانمندی فولاد سبا برای تولید انبوه فولاد های الکتریکی، کورتِن و بسیاری از گریدهای خاص
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در فصول مختلف سال محدودیت های برق، آب و گاز در میزان تولید، تأثیر منفی داشته و دارد، گفت: در حال حاضر واحد احیا مستقیم این مجتمع می تواند تا ۱.۵ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کند اما با محدودیت هایی که در حوزه گاز وجود دارد، معمولا تولید این مگامدول به ۱.۲ تا ۱.۳ میلیون تن کاهش می یابد.

وی در ادامه به توانمندی های خط نورد گرم فولاد سبا اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید فولادهای الکتریکی، کورتِن و بسیاری از گریدهای خاص، این مجموعه به توانمندی بالایی دست یافته است که به راحتی با خطوط تولید مشابه در کشورهای اروپائی قابل مقایسه است .

2

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۷
شناسه مطلب : 46019
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی