با موفقیت در ذوب آهن اصفهان انجام شد/ اتصال داکت های غبارگیر به الکتروفیلتر دیماسوس آگلوماشین یک
عملیات اتصال داکت های غبارگیر آگلومره برگشتی به الکتروفیلتر دیماسوس آگلوماشین شماره یک آگلومراسیون با موفقیت اجرا شد و مورد بهره برداری قرارگرفت.

به گزارش  چیلان ،مجید رهنما مهندس ارشد مکانیک انرژتیک این بخش با اعلام این خبر گفت: جذب غبار آگلومره برگشتی از انتهای نوارنقاله های A-۵ , D۱۴ , CB۱,۲ در آگلوماشین شماره یک در طرح اولیه به وسیله یک عدد ونتیلاتور با اسکروبر مرطوب انجام می شد که با حذف سیستم های مرطوب در طرح توسعه آگلوماشین ها، غبارگیری  نوارنقاله های مذکور با اتصال به داکت الکتروفیلتر آگلوماشین ۴  تغییر داده شد، ولی با افزایش غبار در محوطه به علت عدم بالانس داکتینگ الکتروفیلتر آگلوماشین ۴  مجدداً ونتیلاتور در مدار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مشکلات ونتیلاتورهای مرطوب از جمله فرسودگی داکت ها و اسکروبر، گرفتگی و رسوب مواد داخل اسکروبر، نگهداری و تعمیرات زیاد نهایتاً حذف ونتیلاتور در برنامه قرار گرفت. با بررسی های کارشناسی انجام شده و ظرفیت مناسب الکتروفیلتر دیماسوس آگلوماشین یک با طراحی و اجراء داکتینگ جدید از نقطه حذف ونتیلاتور به داکت اصلی دیماسوس امکان حذف ونتیلاتور ۸۱۲ فراهم شد.

رهنما مهم ترین مزایای انجام این طرح را حذف ونتیلاتور ۸۱۲، صرفه جویی ۱۱۰ KW/h   درمصرف برق و ۲۰ m۳/h  مصرف آب سیکل گردشی و امکان برقراری حذف حوضچه ۲۸، قطع ارتباط داکت الکتروفیلتر ماشین ۴ به آگلوماشین های قدیم و بالانس داکتینگ الکتروفیلتر ماشین ۴ عنوان نمود.

شایان ذکر است؛ مدیریت های امور فنی و برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات و همچنین تلاشگران این واحد بهره برداری در مدیریت آگلومراسیون در اجرای این پروژه مشارکتی فعال داشتند.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۰
شناسه مطلب : 46633
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی