عقد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان
میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در آیین تفاهم‌نامه همکاری آیین بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد؛پارک علم و فناوری خراسان باید به عرصه‌های کلان ورود کند و با کمک شرکت های فولادی رویکرد معکوس و گره خوردگی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، باید مرتفع شود.

به گزارش  چیلان ، میرزایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در آیین تفاهم‌نامه همکاری آیین بین شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد؛ پارک علم و فناوری خراسان باید به عرصه‌های کلان ورود کند و با کمک شرکت های فولادی رویکرد معکوس و گره خوردگی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، باید مرتفع شود.

وی ادامه داد: امیدواریم این رویکرد، الگویی برای کل کشور باشد.

میرزایی ضمن اظهار امیدواری بیان کرد: متاسفانه در حوزه خام‌فروشی مقام اول را داریم و انشالله امید داریم با انعقاد تفاهم‌نامه تا حدودی جلوگیری کرده باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خبر داد: ما حدود ۶۰ پارک علم و فناوری داریم که انتظار می‌روند این پارک‌ها در کنار صنعت فولاد حضور فعال‌تری داشته باشند و باید در این میان مشترکات مابین صنعت و پارک عمیق‌تر شود.

نیری، معاون شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان نیز به توضیحاتی در خصوص رویکرد اصلی شرکت پرداخت و گفت: از سال گذشته فرایند بومی‌سازی را شروع کرده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم ۱۰ هزار قطعات مهندسی شده را بومی‌سازی کنیم و در این بازده زمانی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان صورت گرفت.

نیری در خصوص مهم‌ترین مزیت سرمایه گذاری پارسیان اظهار داشت: در این زمینه طی ۴ سال گذشته، ۶۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتیم. خوشبختانه با این رویکرد نفس تازه در مجموعه ایجاد شد.

وی در پایان بیان کرد: خبر خوب اینکه تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان حتی بیش از این میزان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت خواهیم کرد.

دکتر آهنگری، مدیرعامل شرکت اپال پارسیان گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و پارک علم و فناوری خراسان اتفاق مبارکه است، به طوری که هم‌اکنون با بالاترین تکنولوژی در حال این فرایند هستیم.

وی ادامه داد: اولویت اصلی و مهم شرکت، همکاری با پارک علم و فناوری است، ما در این زمینه بومی‌سازی اعتماد کامل داریم.

همچنین خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تصریح کرد: باعث خوشحالی است که با آغاز چهارمین جشنواره ملی فولاد ایران شرکت‌ها بزرگی همچون سرمایه‌گذاری پارسیان در محور بومی‌سازی قدم برداشتند.

وی در پایان گفت: امسال خراسان و اصفهان به صورت متشکل در این زمینه حضور پررنگی داشتند و جا دارند سایر استان‌ها نیز در این رویکرد ثابت قدم باشند. این جشنواره، پتانسیل این را دارد که در کنار بحث بازرگانی، فعالیت خود در با محور بومی‌سازی انجام دهند.

گفتنی است که چهارمین جشنواره ملی فولاد ایران، فرایند مشترکی میان ایمیدرو و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران است.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
شناسه مطلب : 46794
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی