افتتاح واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق
واحد احیای مستقیم و خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان یزد و با حضور رئیس جمهور با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی افتتاح شد.

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل مجتمع فولاد بافق گفت: این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و احداث آن در سال ۱۳۹۹ توسط این مجتمع کلید خورد و شتاب بیشتری پیدا کرد.

ابویی افزود: این کار خانه قادر است سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را به روش میدرکس، روشی سازگار با محیط زیست و با کاهش مصرف آب، تولید کند.

صمیمی خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحد صنعتی زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر که ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است، فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: برای احداث کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو معادل حدود پنج هزار میلیارد تومان، هزینه شده و قابلیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد بافق گفت: خط تولید کلاف مجتمع فولاد بافق نیز با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و به روز دنیا همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان یزد و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

ابویی افزود: ظرفیت خط تولید کلاف این مجموعه ۵۵۰ هزار تن در سال است که شامل تولید انواع کلاف‌های صنعتی و ساختمانی در سایز‌های ۵.۵ تا ۲۰ میلیمتر است.

وی بیان کرد: راه اندازی این خط علاوه بر اشتغال زایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ایجاد ارزش افزوده مواد خام معدنی، در آبادانی و محرومیت زدایی منطقه سهم بسزایی دارد.

کاهش مصرف انرژی و آب و هزینه حمل در زنجیره تولید فولاد بافق

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق که با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت گفت: امروز کارخانه احیای مستقیم به بهره‌برداری رسید، در کنار این کارخانه طرح احداث کارخانه فولاد نیز در حال اجراست تا در این مجتمع شاهد یک زنجیره کامل تولید باشیم.

وزیر صمت نزدیکی به معدن سنگ‌آهن را یکی از ویژگی‌های این مجتمع شمرد و افزود: در کنار این ویژگی، تکمیل زنجیره تولید موجب می‌شود تا محصول چند بار سرد و گرم نشود که همین موضوع مصرف آب و انرژی را به شدت کاهش می‌دهد، هزینه‌های حمل‌ونقل نیز با تکمیل زنجیره تولید کاهش می‌یابد.

کارخانه احیای مستقیم مجتمع فولاد در جریان سفر اول رئیس‌جمهور به استان یزد تعطیل بود و با بررسی چرایی تعطیلی آن زمینه‌سازی برای احیای این مجتمع فولادی در دستور کار قرار گرفت.

با تخصیص اعتبارات لازم و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم فرآیند احیای مجتمع فولاد بافق طی یک سال گذشته دنبال و به سرانجام رسید.

این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن در سال ۱۳۹۹ توسط این مجتمع کلید خورد و شتاب بیشتری پیدا کرد.

تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی از جمله ظرفیت‌های مجتمع فولاد بافق است.

محصولات این مجتمع به روش میدرکس، روشی سازگار با محیط زیست و با کاهش مصرف آب تولید می‌شود.

افتتاح این مجتمع فولادی، زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را در این شهرستان ایجاد می‌کند.

برای ساخت کارخانه احیای مستقیم فولاد بافق، حدود پنج هزار میلیارد تومان هزینه شده و قابلیت تولید سالانه ۲ و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در طرح توسعه آن دیده شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۵
شناسه مطلب : 46845
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی