معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان: تحول دیجیتال را با جدیت دنبال می‌کنیم
معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: امروزه برای بقای کسب و کارها در فضای رقابتی، حرکت به سمت تحول دیجیتال یک الزام است و شرکت فولاد هرمزگان بر همین اساس تحول دیجیتال را با جدیت دنبال کرده است.

به گزارش  چیلان ،علیرضا کاظمی  در حاشیه دومین کنفرانس و ششمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال بیان کرد: امروزه توجه به موضوع تحول دیجیتال برای شرکت‌های فولادی و کسب و کارهای فعال در حوزه صنعت یک الزام است. تحول دیجیتال شرط بقای این کسب و کارها در فضای صنعت در آینده خواهد بود. در صورتی که سازمان‌ها به این موضوع در زمان مناسب توجه نداشته باشند، در دنیای آینده کسب و کار خود جایگاهی نخواهند داشت.

وی افزود: بر همین اساس فولاد هرمزگان برای مطابقت با الزامات روز و پایداری در آینده صنعت فولاد، از سه سال گذشته به صورت جدی موضوع تحول دیجیتال را در دستور کار داشته است و برای اینکه موضوعات مرتبط با این امر در زمان مناسب دنبال شوند، برنامه‌ریزی کرده است.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه از ابعاد مختلفی به موضوع تحول دیجیتال پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: موضوع تحول دیجیتال به صورت ویژه در ارتباط با فرهنگ سازمانی و کارکنان است و سرمایه های انسانی سازمان باید در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده باشند. حتی برای جذب و افزایش شایستگی کارکنان موضوع تحول دیجیتال می باید در نظر گرفته شود و در مابقی موضوعات سازمان از جمله استراتژی ها هم این مورد بایستی به صورت یکپارچه دیده شده و دنبال شود.

کاظمی تصریح کرد: در شرکت فولاد هرمزگان سه موضوع مرتبط با تحول دیجیتال به صورت همزمان در حال اجراست؛ نخست تعریف و تدوین ره‌نگاشت تحول دیجیتال بود که با تهیه آن، پروژه‌های آینده برمبنای تحول دیجیتال شکل می‌گیرند و تعریف می‌شوند. موضوع دوم تعریف اکوسیستم کسب و کار برای پلتفرم‌هایی که قرار است در آن‌ها تحول دیجیتال معنا پیدا کنند. موضوع سوم در این رابطه، تعریف تعدادی پروژه به صورت پایلوت بود که بتوانیم از نتایج و دستاوردهای آن‌ها در سطح و مقیاس عملیاتی، پروژه‌های اصلی سازمان را تعریف کرد. برای دستیابی به این اهداف، باید زیرساخت‌های لازم فراهم شوند که این زیرساخت‌ها مانند موضوعات سیستمی، دریاچه داده در مدیریت فناوری اطلاعات دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین رابطه، یک پروژه پایلوت در حوزه لجستیک تعریف شد و در همین حال سال گذشته در شرکت فولاد هرمزگان نخستین همایش رویداد علم داده نیز برگزار شد و توانستیم از موضوعات مرتبط با مباحث داده‌کاوی استفاده کنیم. امیدوار هستیم نتایج این رویداد بتواند در سایر حوزه‌ها نیز به کارگیری شود.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان در پایان با اشاره برنامه‌های این شرکت در رابطه با تحول دیجیتال، عنوان کرد: در آینده موضوع فرهنگ سازمانی و آموزش کارکنان با سطح مناسب با استفاده از ابزار مناسب دیجیتالی برنامه ریزی شده است تا این رویکرد، پایه و ساختار لازم را برای پیشبرد اهداف تحول دیجیتال را شکل دهد. امیدوار هستیم با همکاری و هماهنگی همه ارکان سازمان بتوانیم تحول دیجیتال را با جدیت و کیفیت مناسب دنبال کنیم و هدف این پروژه که افزایش بهره وری در سازمان است محقق شود.

2

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷
شناسه مطلب : 47281
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی