ضرایب قیمتی زنجیره فولاد در هفته ای که گذشت/ نوسان آهن اسفنجی در سطح ۷۰ درصدی قیمت شمش / اختلاف ۱۳ درصدی قیمت شمش و میلگرد
در معاملات بورس کالا در هفته ای که گذشت، بعد از توقف یک هفته ای مجدداً آهن اسفنجی به صورت محدود (فقط ۳۸ هزار تن) عرضه شد که با توجه به تقاضای بیش از ۲ برابری برای آن، قیمت آهن اسفنجی باز هم وارد کانال ۱۲ هزار تومانی شد و در ۶۹ درصدی میانگین قیمت شمش تثبیت شد!

به گزارش  چیلان ، در معاملات بورس کالا در هفته ای که گذشت، بعد از توقف یک هفته ای مجدداً آهن اسفنجی به صورت محدود (فقط ۳۸ هزار تن) عرضه شد که با توجه به تقاضای بیش از ۲ برابری برای آن، قیمت آهن اسفنجی باز هم وارد کانال ۱۲ هزار تومانی شد و در ۶۹ درصدی میانگین قیمت شمش تثبیت شد!

فاصله بین قیمت شمش و میلگرد هم که در سه هفته پیش به ۱۸ درصد رسیده بود، در معاملات دو هفته اخیر تعدیل شد و در هفته ای که گذشت، به ۱۳ درصد (بیش از ۲۳۰۰ تومان در کیلو) رسید. این فاصله در اغلب هفته های پاییز امسال کمتر از ۱۰ درصد بوده است

با توجه به انتظارها برای پایان تدریجی محدودیت های گاز و برق واحدهای تولیدکننده آهن اسفنجی از پایان بهمن ماه، به نظر می رسد بازار فولاد خود را برای افزایش عرضه و تعدیل قیمت ها آماده می کند. لذا با توجه به کاهش نوسانات نرخ ارز، پیش بینی می شود در معاملات هفته جاری شاهد تثبیت و شاید کاهش جزئی در ضرایب قیمتی فوق باشیم.

زنجیره

2

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
شناسه مطلب : 47700
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی