رکورد تاریخی فاصله قیمت شمش و میلگرد در بورس کالا/ شکست چندباره استراتژی ابطال معاملات/ نتیجه معاملات میلگرد در بورس کالا
روز چهارشنبه 26 بهمن ماه، 60 هزار تن انواع میلگرد شاخه در بورس کالا عرضه شد که بیش از 41 هزار تن آن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) بود و با احتساب معاملات مچینگ، حدود 30 هزار تن معادل 72 درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!

به گزارش  چیلان ، روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه، ۶۰ هزار تن انواع میلگرد شاخه در بورس کالا عرضه شد که بیش از ۴۱ هزار تن آن میلگرد پرمصرف ساختمانی (سایز ۱۲ تا ۲۰) بود و با احتساب معاملات مچینگ، حدود ۳۰ هزار تن معادل ۷۲ درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت!
نتیجه معاملات میلگرد در هفته انتهایی بهمن ماه را در جدول زیر ببینید.

قیمت میانگین موزون میلگرد مرسوم بازار (۱۲ تا ۲۰) در معاملات این هفته به مرز ۲۲ هزار تومان رسید و ۲۱۸۴۲ تومان در هر کیلو به ثبت رسید که به معنای افزایش حدود ۱۸۵۰ تومانی (۷.۵ درصد) قیمت کشف‌شده میلگرد نسبت به قیمت معاملات هفته پیش آن است!

خلاصه تحلیل  چیلان :
در هفته جاری شاهد ابطال ۹۹ درصدی معاملات شمش فولادی در بورس کالا بودیم که هدف از آن قطع روند افزایشی قیمت ها در بازار فولاد بود اما همانطور که در تحلیل های قبلی  چیلان  ذکر شد، ابطال معاملات یک تجربه شکست خورده در چندین بازه زمانی مختلف است که نمی تواند بر مولفه های بنیادین موثر در قیمت محصولات فولادی از جمله نرخ ارز، نرخ جهانی و تورم انتظاری غلبه کند. افزایش حدود ۲ هزار تومانی قیمت میلگرد در معاملات روز چهارشنبه هم این ادعا را برای چندمین بار ثابت کرد.

برخورد تبعیض آمیز در تایید یا ابطال معاملات محصولات مختلف فولادی نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. در هفته جاری، معاملات میلگرد و آهن اسفنجی با حول و حوش ۷ درصد افزایش قیمت میانگین مورد تایید بورس کالا قرار گرفت اما معاملات شمش با افزایش قیمت های مشابه، ابطال شد!
نکته عجیب آنکه در اثر همین برخوردهای تبعیض آمیز، اختلاف قیمت میلگرد و شمش در معاملات تایید شده هفته جاری به حدود ۲۰ درصد معادل ۴ هزار تومان رسیده که در تاریخ فولاد کشور بی سابقه است!

معاملات میلگرد 1

2

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۰
شناسه مطلب : 47860
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی