عملکرد و سودآوری کاوه جنوب کیش زیر ذره بین چیلان فولاد کاوه جنوب کیش: بهترین عملکرد در تولید و فروش فولادسازان در میانه‌ بحران‌ها
کارنامه فولاد کاوه جنوب کیش در سال 1401 را به صورت نسبی می‌توان بهتر از سایر فولادسازان ارزیابی کرد. پس از بهره‌برداری از خط دوم فولادسازی شرکت در سال 99 و رسیدن به ظرفیت 2.4 میلیون تن شمش فولاد، به دلیل مسائلی از جمله مقرون به صرفه نبودن خرید آهن اسفنجی از بازار و عدم کفایت تولید داخلی آهن اسفنجی، همواره بخش عمده‌ای از خط دوم فولادسازی این شرکت بلااستفاده بوده است.

به گزارش  چیلان ، کارنامه فولاد کاوه جنوب کیش در سال ۱۴۰۱ را به صورت نسبی می‌توان بهتر از سایر فولادسازان ارزیابی کرد. پس از بهره‌برداری از خط دوم فولادسازی شرکت در سال ۹۹ و رسیدن به ظرفیت ۲.۴ میلیون تن شمش فولاد، به دلیل مسائلی از جمله مقرون به صرفه نبودن خرید آهن اسفنجی از بازار و عدم کفایت تولید داخلی آهن اسفنجی، همواره بخش عمده‌ای از خط دوم فولادسازی این شرکت بلااستفاده بوده است.

حال با بهبود صورت گرفته در هر دو مدول احیا در طول یکسال اخیر، این شرکت توانسته است با کاهش گلوگاه تولید آهن‌اسفنجی، میزان تولید شمش خود را در سال جاری به طرز چشمگیری افزایش دهد. پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید شمش در سال ۱۴۰۱ با ۱۵۰ هزار تن افزایش از مرز ۱۶۰۰ هزارتن عبور نماید.

فولاد کاوه در حوزه فروش نیز به خوبی از بحران تابستانه برق عبور کرده و در هر سه فصل ابتدایی سال به طور میانگین ۴۰۰ هزار تن شمش به فروش رسانده است. فولاد کاوه به‌عنوان یک فولاد‌ساز صادراتی علی‌رغم وجود شرایط تحریمی، رقابت با روسیه در بازارهای آسیایی و کاهش محسوس نرخ‌های صادراتی فولاد، عملکرد بسیارخوبی در حوزه صادرات فولاد داشته است به گونه‌ای که در فصل پاییز رکورد فروش صادراتی شمش از تاریخ تاسیس خود را شکسته است.

پیش بینی  چیلان  از سودآوری #کاوه
مقدار فروش شمش شرکت در ۹ ماهه سال جاری ۲۵ درصد بیشتر از سال قبل خود بوده است و تا پایان سال جاری دستیابی به ۴۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص در سال ۱۴۰۱ کاملا در دسترس است. ( یعنی رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته)

فولاد کاوه 3

2

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
شناسه مطلب : 47906
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی