کگهر سود ۴۰۰ تومانی تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سنگ آهن گهر زمین با حضور نزدیک به ۹۳ درصد از سهامداران در برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی سالیانه شرکت سنگ آهن گهر زمین با حضور نزدیک به ۹۳ درصد از سهامداران برگزار شد.

در طی گزارش عملکرد کگهر محمد فلاح، مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهر زمین تشریح کرد: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات با میانگین قیمت بیشتر نسبت به رقبا منجر به سود ۷۰۰ میلیارد تومانی شده است؛ البته که این رقم با برآورد شرکت فاصله دارد.

وی گفت: کاهش در تولید به دلیل تغییرات زیست محیطی در معدن و کمبود گاز و برق برای شرکت پیش آمده است همچنین کمبود انرژی( برق و گاز) و عدم هماهنگی در حمل و نقل و مسائل زیست محیطی از دیگر معضلاتی است که با آن مواجه هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: معدن جانجا، یکی از اکتشافات بزرگ معدنی کشور بوده و این معدن سودآوری خوبی امسال برای سهامداران خواهد داشت.

وی افزود:درمورد افزایش سرمایه شرکت باید گفت که گهر زمین، تعدادی طرح توسعه در راستای تکمیل زنجیره ارزش تعریف کرده که اجرای آن منوط به تأیید سهامداران عمده است و بعد از تأیید هم نیاز به تأمین مالی دارد که باید از دو طریق ابزارهای بدهی و افزایش سرمایه انجام شود. بنابراین در ابتدا باید طرح توسعه شرکت مشخص شود تا در گام دوم بتوان بررسی کرد که چند درصد از منابع باید از طریق افزایش سرمایه تأمین شود.

فلاح گفت: افزایش تولید، افزایش تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های زیرمجموعه، تولید سالانه ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله در چشم‌انداز شرکت سنگ آهن گهر زمین قرار دارد.

وی در پایان از افتتاح کارخانه کنسانتره سازی گهر زمین با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

در نهایت این دو مجمع با تغییر ۶ بند در اساسنامه و تطابق آن با تیپ سازمان بورس و اوراق بهادار، انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و در پایان جلسه مجمع “کگهر”، به ازای هر سهم ۴۰۰ تومان سود تقسیم شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۳
شناسه مطلب : 49102
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی