کگهر ۳۲۰ تومان سود تقسیم کرد
مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گهرزمین(کگهر)، با مشارکت 92 درصد از سهام‌داران برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.این مجمع ۳۲۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

در ابتدای این مجمع مهندس محیا پور مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین در این مجمع گفت:خبر خوب برای سهامداران این است که پروژه حمل پیوسته مواد معدنی (IPCC) در مرحله تهیه اسناد و برگزاری مناقصه است.

وی گفت: افزایش ۲۴ درصدی درآمد، افزایش ۱۴ درصدی استخراج و سنگ آهن، افزایش تولید در تمام خطوط با ثبت ۲۴ رکورد و افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی دستاوردهای این سال مالی مجموعه بودند.

وی ادامه داد:۱۸ درصد فروش کنسانتره و رتبه ۲ کشور بازار ، همچنین سهم ۲۷ درصدی و رتبه ۲ تولید گندله در کشور نیز در اختیار گهرزمین است.

وی در خصوص طرح های توسعه ای این مجموعه افزود: طرح احداث کارخانه احیا مستقیم را در دستور کار داریم که ۵۱.۳ درصد رشد داشته است همچنین رشد ۸۰ درصدی احداث کارخانه بازیابی آب است که تا خرداد ماه سال اینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: دیگر پروژه های در دست اقدام افزایش سقف کارخانه گندله، مشارکت در طرح سرمایه‌گذاری معدن جانجا، افزایش زیر سقفی کارخانه کنسانتره است.

محیاپور افزود: درآمد عملیاتی مجموعه با رشد ۲۴ درصدی، سود عملیاتی ۱۶ درصدی و سود خالص بعد از کسر مالیات حداقل ۳۴ درصد رشد داشته است.

در ادامه مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی و معدنی گهرزمین عنوان شد: همراه با گل‌گهر و چادرملو، جلسات متعددی با کمیسیون‌های صنایع‌وکمیسیون و تلفیق برگزار شد که نهایتا ۵ درصد بهره مالکانه به ۵۵ درصد کلوخه سنگ برابر با ۴.۲ درصد تغییر پیدا کرد که بازهم با اعتراضات بازگردانده شد و در تلاش هستیم که کاهش پیدا کند. قول داده شده که این مبلغ دوباره در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

در آینده ممکن است با ریسک افزایش قیمت و عدم دسترسی به گازوئیل مواجه شویم. در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی این مساله را مدیریت کنیم. بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون لیتر مصرف سالانه است و سهم این مساله در قیمت تمام شده کمتر از ۲ درصد است.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم ۳۲۰۰ ریال و مجموعا ۸۰هزار‌میلیارد ریال، سود تقسیم شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۴
شناسه مطلب : 59469
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی