دو سیگنال مهم معاملات امروز شمش به بازار فولاد/ نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا
امروز دو شنبه 28 فروردین ماه 1402 بورس کالا میزبان عرضه بیش از 198 هزار تن شمش بلوم 5sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، 119 هزار تن آن معادل 60 درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ،امروز دو شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ بورس کالا میزبان عرضه بیش از ۱۹۸ هزار تن شمش بلوم ۵sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، ۱۱۹ هزار تن آن معادل ۶۰ درصد این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات امروز ۱۷۹۴۳ تومان در هر کیلو و تقریبا ۳۰۰ تومان بالاتر از قیمت پایه اما در سطوح هفته گذشته ( حدود ۷۰ تومان بالاتر) بود.

خلاصه تحلیل  چیلان :
فقط ۱۴درصد معاملات امروز شمش ۵sp با قیمت هایی کمتر از میانگین قیمت هفته گذشته به فروش رسید. این یک سیگنال مهم به بازار فولاد مبنی بر کف سازی قیمت شمش در محدوده ۱۸ هزار تومان است.
علاوه بر این ابطال معاملات اعتباری شمش فولاد خوزستان (#فخوز) و فولاد کاوه جنوب کیش (#کاوه) در کنار معاملات سلف فولاد خراسان (#فخاس)، این سیگنال را می دهد که کمبود نقدینگی در برخی شرکت های نوردی و بالاتر بودن نرخ بهره بازار نسبت به کارمزد این عرضه ها، تقاضا برای عرضه های اعتباری را افزایش داده و خواهد داد و لذا عامل تاییدکننده ای برای رسیدن قیمت شمش فولادی به سطوح حمایتی خود است.

در جدول زیر نتایج معاملات امروز شمش ۵sp قابل مشاهده است.

شمش 14

2

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۴
شناسه مطلب : 49111
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی