در سال مالی 2023-2022 رقم خورد:رشد تولید و کاهش صادرات در تاتااستیل
داده‌هایی که شرکت تاتااستیل منتشر کرده حکایت از افزایش تولید و کاهش صادرات این شرکت به اروپا دارد در سال مالی گذشته دارد. تولید این فولادساز هندی در این مدت 5.15 میلیون تن و صادرات آن به اروپا 8.12 میلیون تن بود.

به گزارش  چیلان ،بنا بر داده‎‌هایی که شرکت تاتااستیل در روز پنجم ماه آوریل سال جاری میلادی منتشر کرد، وزن تولید این شرکت در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ که برابر با سه ماهه منتهی به پایان ماه مارس است، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد رشد سالانه داشت و تولید آن در بازه زمانی یادشده به ۵.۱۵ تن رسید. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۴.۹۰ میلیون تن بود.

تولید این فولادساز هندی در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ نسبت به سال فصل سوم این سال نیز سه درصد افزایش داشت. وزن تولید این شرکت در فصل چهارم چنانچه گفته شد، ۵.۱۵ میلیون تن و در فصل سوم ۵ میلیون تن بود.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد در تمام طول سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ میلادی تاتااستیل ۱۹.۸۷ میلیون تن فولاد تولید کرد در حالی که وزن تولید آن در سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۲۲، ۱۹.۰۶ میلیون تن بود؛ در نتیجه این شرکت رشد چهار درصدی را در تولید سالانه تجربه کرده است.

تولید تاتاستیل در سال مالی گذشته به بیشترین وزن در تاریخ فعالیت خود رسید. تاتااستیل در فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ ، ۰.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته تولید داشت. تولید آن در این مدت از سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، ۵.۱۲ میلیون تن بود و در سال پس از آن به ۵.۱۵ میلیون تن رشد کرد.

عملکرد تاتااستیل در زمینه صادرات اما برخلاف تولید کاهشی بود. این شرکت در طول فصل چهارم سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ در تحویل کالا به اروپا افت سالانه ۱۱.۳ درصدی داشت. وزن تحویل کالا به مقصد قاره سبز در فصل چهارم این سال ۲.۱۳ میلیون تن بود در حالی که در مدت مشابه سال مالی گذشته تحویل کالا به ۲.۴۰ میلیون تن رسید.

داده ها همچنین گویای این است که تحویل کالا از مبدا تاتااستیل به مقصد اروپا در کل سال مالی ۲۰۲۳-۲۰۲۲، به ۸.۱۲ میلیون تن رسید، در حالی که این رقم در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۱۲ ، ۹.۰۲ میلیون تن برآورد شد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
شناسه مطلب : 49135
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی