مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در گفت‌وگو با چیلان:کاهش ریسک تامین و تعمیر ترانسفورماتورهای کوره صنایع فولادی / ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس در ایران
دانیال گرزین مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در گفت‌وگو با خبرنگار چیلان از اعتماد فولادسازان کشور به محصولات این شرکت تأمین کننده و سازنده صنعت فولاد خبر داد و گفت به دنبال تأمین کیفی و مطمئن انواع ترانسفورماتور کوره و راکتور برای شرکت های فولادی هستیم

به گزارش  چیلان ،به گفته مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا، در طول سال‌های تحریم، یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان فولاد و صنایع فروآلیاژ، عدم دسترسی مناسب به خدمات انواع ترانسفورماتور کوره قوس، کوره پاتیلی و انواع راکتورها در این صنایع بوده است…

ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس در ایران

گرزین در خصوص فعالیت های این شرکت توضیح داد: فعالیتی که در شرکت ترانسفورماتور کوره آریا زیر مجموعه گروه صنعتی آریاترانسفو با درخواست صنایع بزرگ فولاد کشور  انجام شد، بحث بومی‌سازی و داخلی سازی ساخت و سرویس و نگهداری انواع ترانسفورماتور کوره قوس بود که حدود یک سال و نیم پیش با همکاری شرکت CEM Industrial Transformers ایتالیا همکاری مشترکی را آغاز کردیم و موفق به انتقال دانش فنی به کشور شدیم.

وی ادامه داد: مجموعه ما هم اکنون قابلیت تولید انواع ترانسفورماتور کوره قوس الکتریکی، ترانسفورماتورکوره پاتیلی و انواع راکتور مورد نیاز صنایع فولاد و فروآلیاژ کشور را دارد و در همین مدت محدود اعتمادی از سوی مجموعه صنایع فولاد کشور به این مجموعه شده که در حال ساخت بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس کشور هستیم.

وی افزود: یکی از قراردادهای مهم این شرکت با فولاد کویر کاشان به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های فولادی بخش خصوصی، در افتتاحیه جشنواره ملی فولاد ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد به امضاء رسید.

همکاری ایران و ایتالیا در زمینه‌ ساخت ترانسفورماتور

مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا در ادامه اظهار داشت: نحوه‌ی همکاری ما بدین صورت است که دانش فنی و تکنولوژی در حال انتقال از ایتالیا به ایران است. در چند سال اول طراحی کاملا در ایتالیا انجام می شود، آموزش‌های مربوطه هم در زمینه‌ی طراحی هم در زمینه‌ی ساخت ترانسفورماتور در حال انجام است. وی افزود: نظارت تمامی پروسه‌های تولید توسط کارشناسان خبره‌ ایتالیایی در کارخانجات گروه صنعتی آریاترانسفو صورت می گیرد و همین طور هنگام نصب تست و بهره‌برداری ترانسفورماتور هم خدمات ارائه می شود.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که در حال حاضر می تواند کمک بزرگی برای صنعت فولاد کشور باشد این است که عمده‌ ترانسفورماتورهایی که در صنایع فولاد کشور نصب است از تولیدکنندگان ایتالیایی می باشد. وی افزود: این امکان است که شرکت ترانسفورماتور کوره آریا با همان تکنولوژی و دانش فنی، انواع خدمات تخصصی را در زمینه موارد عیب‌یابی، بررسی مشکلات موجود تامین لوازم یدکی و همین طور تعمیرات تخصصی این گونه ترانسفورماتورها با نظارت همکار اروپایی در کشور انجام دهد. امیدواریم این خدمت و اهمیتی که در گروه صنعتی گروه صنعتی آریاترانسفو شده با استقبال ادامه دار صنایع فولاد همراه باشد و بتوانیم کشور را از واردات ترانسفورماتورهای صنعتی و خصوصا ترانسفورماتورهای کوره قوس با لحاظ اینکه عمده‌ی تولید فولاد کشور به روش قوس الکتریکی است بی نیاز کنیم.

تغییر تکنولوژی در ترانسفورماتورها برای کاهش مصرف انرژی

وی در گفت و گو با خبرنگار  چیلان  توضیح داد: نکته قابل ملاحظه این است که ترانسفورماتورهایی که قبلا تولید می شد با تکنولوژی قدیمی‌تر بود و عمدتا دارای تلفات بالایی بودند. یعنی از موادی که استفاده می‌کردند مواد پرتلفاتی بود. وی افزود:  هم‌اکنون با تغییرات تکنولوژی که در ترانسفورماتورها  ایحاد شده و تغییر تکنولوژی در مواد اولیه ترانسفورماتورها ذاتا تلفات این ترانسفورماتورها در مقایسه با ترانسفورماتورهایی که سال‌های قبل تولید می‌شد کمتر است و این خود می‌تواند کمکی باشد برای شرکت‌های فولادی و تولیدکننده که مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

وی در این رابطه توضیح داد: دو مزیت را در زمینه‌ی انرژی می توانیم لحاظ کنیم؛ قسمت اول این است که کاهش تلفات ذاتی ترانس‌ها به دلیل تغییرات تکنولوژیکی که ایجاد شده و مورد دو بحث قابلیت اطمینان و پایدار بودن انرژی رسانی و برق رسانی به کوره‌های قوس است که می‌توانیم در این زمینه انتظار بهبود داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ترانسفورماتور کوره آریا گفت: قابلیت اطمینان به این ترانسفورماتورها از موارد مهمی است که می توان به آن اشاره کرد و این در راستای تامین انرژی پایدار برای کوره‌های قوس است. وی افزود: این نحوه‌ انتقال دانش فنی و تکنولوژی که از اروپای غربی انجام می شود این اطمینان بیشتر را به مشتریان می دهدکه به طور کامل به ترانسفورماتوری که توسط این گروه ساخته می شود اعتماد کنند.

کاهش ریسک تامین و تعمیر ترانسفورماتورها

وی همچنین در رابطه با کیفیت و سطح خدمات شرکت گفت: مجموعه ما خدمات بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته ای را به مشتریان خود ارائه می دهد و این خدمات چه برای تولیدات خودمان و چه برای سایر تولیدات است. وی افزود: اگر این ترانسفورماتور برای تعمیر به خارج فرستاده می شد و باز می گشت شاید چندین ماه صرف می شد اما در حال حاضر ما با زمان خیلی کوتاهی می‌توانیم این خدمت را در داخل مجموعه انجام دهیم. این باعث می شود که در واقع ریسک خروج از دسترس ترانسفورماتورها به اندازه‌ قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
شناسه مطلب : 49620
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی