مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران خبر داد:فولاد غدیر‌ نی ریز در مسیر تکمیل زنجیره ارزش
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از راه اندازی 5 طرح فولادی جدید و اضافه شدن 3 میلیون تن به ظرفیت فولادسازی کشور خبر داد و عنوان کرد:‌ مجموعه غدیر نی ریز به سمتی در حال حرکت است که به یک مجتمع فولادی کامل تبدیل شود و تمام زنجیره ارزش را در خودش داشته باشد.

به گزارش  چیلان ، محمد آقاجانلو خبر داد: فولاد غدیر نی ریز یکی از ۷ طرح استانی بود که وارد فاز راه اندازی شد و اولین فاز آن انجام شده و به زودی بحث ذوب و ریخته گری هم وارد مدار خواهد شد. همچنین به ظرفیت فولاد کشور که بالغ بر ۴۵ میلیون تن است، یک میلیون تن دیگر اضافه می‌شود که هم به توسعه منطقه‌ای و هم به اشتغال‌زایی کمک می کند.

او ادامه داد: حدود ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری این پروژه بوده است. مهمترین نکته این بود که فولادسازی توسط پیمان کاران و شرکت های داخلی انجام شد و کشور در این بخش وارد فازی شده که می‌تواند ادعا کند که فولادسازی را از ابتدا طراحی و اجرا کرده است.

آقاجانلو تصریح کرد: ما بحث‌ محرومیت‌زایی را ابتدا دنبال کردیم که البته در اینجا زنجیره ارزش کامل خواهد شد. در مجتمع غدیر نی ریز ما آهن اسفنجی را داشتیم و فولاد سازی هم در راه است و فاز های بعدی هم تکمیل خواهد شد تا یک مجموعه کاملا اقتصادی در این منطقه داشته باشیم.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران این مجموعه غدیر نی ریز به سمتی می رود که به یک مجتمع فولادی کامل تبدیل شود و زنجیره ارزش را در خودش داشته باشد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: برای گندله هم برنامه ریزی شده و ظرف دو تا سه سال آینده به مدار تولید خواهد آمد. اما نکته مهمی که در مورد مجموعه غدیر می‌توان گفت این است که با راه اندازی واحد شمش واحدهای دیگر با سرعت بیشتری توسعه پیدا می‌کنند.

آقاجانلو اضافه کرد: واحدهای جانبی به سختی ایجاد می‌شد ولی با خروجی محصول که شمش است خیلی از محصولات دیگر هم می‌تواند وارد مدارتولید شوند و سرمایه‌گذاری شود و کمک به اشتغال زایی صورت گیرد. هفت طرح استانی که پنج طرح فولادسازی است که یکی از طرح‌ها احیای ۲ دارد و یکی دیگر هنوز که طرح جدید است هنوز اجرا نشده است. همچنین واحد احیا ۲ مجموعه بافق هم به بهره برداری می رسد. در کنار این‌ها از ۵ طرح فولادی که با همت ایمیدرو در یک سال و نیم گذشته انجام شد، در مجموع سه طرح غدیر نی ریز، قائنات و سپید دشت به مدار تولید خواهند آمد.

او تصریح کرد: در مجموع سه میلیون تن به ظرفیت فولادسازی کشور اضافه می‌شود. سال ۱۴۰۳ نیز پنج طرح فولادی به مدار تولید می‌آید و ظرفیت فولادسازی کشور به ۵۰ میلیون تن خواهد رسید.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
شناسه مطلب : 49711
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی