اختصاصی چیلان:قرارداد تاسیس سروینو امضا شد
قرارداد تاسیس مرکز نوآوری و فناوری سروینو میان یک نهاد دانشگاهی و یک واحد صنعتی امضا شد.

به گزارش  چیلان ، امروز، ۳۰ اردیبهشت آیین امضای قرارداد تاسیس مرکز نوآوری و فناوری سروینو میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت و گاز سرو برگزار شد.

این مراسم در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و در جوار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و برپا شد و هدف از برپایی آن حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم استارتاپی و کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری بود.

بر اساس این قرارداد مقرر شد مرکز نوآوری و فناوری “سروینو” با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت‌وگاز سرو و با حمایت بانک رفاه کارگران راه‌اندازی، تجهیز و بهره‌برداری شود.

این مرکز در دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر ایجاد شده و به حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم استارتاپی و کسب‌وکارهای مبتنی برنوآوری خواهد پرداخت.

اسماعیل لله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه در مراسم امضای این قرارداد گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت، بانک رفاه به‌عنوان بانک حامی صنعت در سال ۱۴۰۲ که سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده به این حوزه ورود کرده و تصمیم حمایت از طرح‌های این حوزه را دارد.

وی افزود: در این زمینه اقداماتی آغاز شده و راهکارهای تعریف شده در این بانک می‌تواند برای شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌کننده باشد. امیدواریم با این توافق سه‌جانبه گام‌های موثری در راستای رشد تولید برداشته شود.

نماینده دانشگاه امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: از اولویت‎‌های ما در این دانشگاه آن است که در راستای تامین اولویت‌های صنعت گام برداریم. بر این اساس نیز حدود ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کرده‌ایم و در زمینه‌های مختلف به‌عنوان هاب هوشمندسازی شناخته شده‌ایم و حال فکر می‌کنم با تعامل شکل گرفته میان سه بخش دانشگاه، صنعت و بانک‌ها شاهد حرکت صنعت به‌سمت دانشگاه هستیم.

امیرهومن کریمی، مدیرعامل شرکت نفت‌و گاز سرو نیز در این مراسم گفت: پیوند دانشگاه و صنعت اتفاق زیبایی است که رکن مالی که همواره انتظار داشتیم در بحث علم و صنعت نقش پررنگ‌تری داشته باشد نیز در این فضا حضور یافته است.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان همواره به‌دنبال آن بودیم که خلاقیت در این ساختار حفظ شود که بهترین فضایی که می‌تواند این درخت را برای ما همواره سرسبز نگه دارد دانشگاه محسوب می‌شود.

کریمی افزود: این روزها امید در کشور درحال کمرنگ شدن است اما اتفاقات بزرگ زمانی رخ می‌دهد که جوانان و نیروی کار امیدوار باشند. اکنون نیز این همکاری می‌تواند اتفاقی بزرگ باشد که بتوانیم فضای مساعد و درجه یکی ایجاد کنیم تا در قالب آن بتوان از ثمرات شرکت‌های دانش‌بنیان ثروت و ارزش‌افزوده ایجاد کرد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۹
شناسه مطلب : 49867
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی