گزارش اختصاصی چیلان از آخرین داده‌های منتشرشده از سوی انجمن جهانی فولاد:افزایش تولید فولاد در ایران برخلاف جهان
آخرین آماری که انجمن جهانی فولاد از تولید جهانی منتشر کرده است، نشان می‌دهد در شرایطی که تولید فولاد جهان در چهار ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته کاهش داشته، جریان تولید در ایران افزایشی بوده است.

به گزارش  چیلان ، بنا بر داده‌های انجمن جهانی فولاد در ماه آوریل سال جاری ۱۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد میانی در جهان تولید شد،  این حجم نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کمتر بود.

همچنین در چهار ماه  نخست سال جاری و ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس و آوریل نیز حجم تولید این محصول در جهان به ۶۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید. این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، ۰.۳ درصد کاهش داشت.

در نتیجه اینها جریان تولید فولاد جهان در سال جاری میلادی نسبت به سال پیش کاهشی بوده است.

رشد سالانه تولید فولاد ایران

بنا بر داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد جهان، تولید فولاد ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و در مجموع چهار ماه نخست امسال ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود. ایران در ماه آوریل امسال نسبت به سال گذشته ۵.۹ درصد و در چهار ماه نخست ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲، ۰.۱ درصد فولاد میانی بیشتری تولید کرده است.

گفتنی است از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون علاوه بر اینکه ایران رتبه‌ ۱۰ تولید جهانی فولاد خام را در اختیار دارد، کشورهای چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، برزیل و ترکیه نیز به ترتیب در رتبه‌های یک تا ۹ قرار دارند.

2

تاریخ انتشار : ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
شناسه مطلب : 50281
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی