گزارش چیلان از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیانصادرات ۵۹ هزار تن آهن اسفنجی در سال گذشته / فغدیر برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و سود انباشته را دارد
سید ابوتراب فاضل از اعضای هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در در مجمع سالانه این شرکت از صادرات 59 هزار تنی آهن اسفنجی در سال گذشته و معافیت مالیاتی آن تا سال 1409 خبر داد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد معاملاتی “فغدیر” با حضور صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها امروز برگزار و به ازای هر سهم ۱۹۰ تومان سود نقدی تقسیم شد‌.

حجم صادرات به ۵۹ هزار تن رسید

سیدابوتراب فاضل از اعضای هیئت مدیره شرکت که ریاست مجمع را در روز جاری بر عهده داشت، در این نشست به موضوع  به‌صرفه بودن صادرات آهن اسفنجی پرداخت و در این باره گفت: امکان صادرات آهن اسفنجی وجود دارد. دستورالعملی مبنی بر باز بودن همیشگی خط صادراتی شرکت‌ها داریم. در سال مالی گذشته هم ۵۹هزار تن صادرات داشتیم.

وی همچنین درباره مالیات اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۹ از معافیت مالیاتی برخورداریم و مشکلی از این جهت نداریم.

او اضافه کرد: چادرملو تعهد داده است که گندله بهاباد را تامین کند. شرکت بهاباد هم به دنبال منابع و معادن جدید است‌. عصر نوین بهاباد یک شرکت معدنی بوده که برای تامین مواد اولیه، سنگ آهن خریداری کرده است.

فاضل افزود: واحد پرعیارسازی شرکت نوظهور بافق به بهره‌برداری رسیده است. میشدوان و آنومالی شمالی، دو معدن این شرکت است که کنسانتره‌سازی این معادن نیز تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دلیل افزایش هزینه مالی به دلیل دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بود که برای خرید مواد اولیه از چادرملو دریافت شده بود.

رئیس مجمع تصریح کرد: شرکت فغدیر برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و سود انباشته را دارد.

سود ۱۴۰۳ رقم قابل توجهی خواهد بود

اسدالله فرشاد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان اظهار کرد: شرکت توسعه گل گهر در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰۰۰ میلیارد سود تقسیم کرد و سود امسال فغدیر نیز از محل شرکت توسعه گل‌گهر ۲۰درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با در مدار قرار گرفتن مگامدول سوم، پیش‌بینی سود ۱۴۰۳ رقم قابل توجهی خواهد بود.

افزون بر اینها، ۸۳ روز قطعی برق و گاز این شرکت در سال گذشته، از دیگر موضوعاتی بود که در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان مطرح شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۲
شناسه مطلب : 50530
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی