عضوهیئت نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:ضرر ۶ میلیاردی قطعی برق به کارخانجات فولادی/ صنایع در تابستان امسال نیز قطعی برق خواهند داشت
به گفته عضوهیئت نمایندگان اتاق تهران صنایع در تابستان امسال نیز همچون سال‌های پیش قطعی برق را تجربه می‌کنند و این برق منازل است که به هیچ بهایی نباید قطع شود در حالی که قطعی برق صنایع به کل کشور خسارت وارد می‌کند. وی همچنین از ضرر 6 میلیاردی قطعی برق به کارخانجات فولادی در سال گذشته گفت.  

به گزارش  چیلان ، حمید رضا صالحی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در واکنش به گفته سخنگوی صنعت برق مبنی بر اینکه بنا بر پیش‌بینی‌های وزارت نیرو تابستان امسال قطعی برق نخواهیم داشت، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع تنها در بخش خانگی اتفاق بیفتد و صنایع مانند سال‌های پیش خاموشی را در فصل تابستان تجربه کنند.

وی افزود: کمترین اشاره به بخش صنعتی نشده و مشخص نیست که آیا قطعی برق وجود دارد یا خیر؟

صالحی تصریح کرد: قطعی برق صنایع را متحمل خسارت های فراوانی می‌کند، به طور مثال در سال گذشته در بخش فولاد شش میلیارد دلار ضرر به کارخانجات وارد شد.

او ادامه داد: از دولت می‌خواهیم چشم‌انداز روشنی برای فعالان اقتصادی ترسیم کند تا در مسائل زیربنایی که لازمه هر فعالیت اقتصادی است نگرانی وجود نداشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در ادامه اظهار کرد: سهم بخش خانگی از برق حداکثر ۴۵ درصد است، اما این طور به نظر می‌رسد که برق منازل به هر بهایی نباید قطع شود و برق صنایع که چیزی درحدود ۱۲۰ میلیارد کیلو وات ساعت است به راحتی قطع می‌شود. با قطعی برق، تولید کشور، ارزش افزوده، صادرات و تامین خوراک برای حلقه‌های پایین دست در خطر قرار می‌گیرد.

صالحی با بیان اینکه قطعی برق صنایع در انتها می‌تواند سهامداران و بورس کشور را دچار مشکل کند، گفت: با قطع برق صنایع، به کل کشور خسارت وارد می‌شود.

صالحی در ادامه به مصرف برق در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: کشورهایی که در تولید و اقتصاد شکوفا بوده‌اند، برق خانگی را برق مصرفی و برق صنعتی را برق مولد در نظر گرفته‌اند، در این جوامع برق صنعتی ارزان‌تر به کارخانجات تحویل داده می‌شود، زیرا این برق در ایجاد اشتغال و کارآفرینی مصرف و از محل آن درآمد مالیاتی بیشتری نصیب دولت می‌شود.

وی گفت: امسال، سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده و یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای رسیدن به این هدف می‌توان انجام داد، قطع نشدن برق صنایع است.

منبع: بازار

برای مطالعه بیشتر خبر مدل سهمیه‌بندی برق فولادسازان توسط توانیر صحیح نیست را بخوانید.

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۲
شناسه مطلب : 50751
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی