گزارش اختصاصی چیلان از مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملوتصویب سود ۸۹۰ ریالی در مجمع چادرملو / مدیرعامل چادرملو: پروژه خرید هواپیما برای شرکت و مجموعه سودآور است
در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۸۹۰ ریال سود به ازای هر سهم تصویب شد. این سود هفته نخست مرداد به حساب سهامداران واریز می‌شود. مدیرعامل چادرملو در این نشست در پاسخ به پرسش سهامداران به موضوعاتی مانند عیار حدود 40 درصدی ذخایر پروژه D19، سودآوری پروژه خرید هواپیما توسط این شرکت و تقویت تقاضای جهانی فولاد اشاره کرد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ امروز هفت تیر برگزار شد و امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ارائه گزارشی از مهم‌ترین نتایج عملکرد مجموعه در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ توانستیم با وجود برخی مشکلات ناشی از کاهش قیمت‌های جهانی محصولات زنجیره فولاد و محدودیت‌های ناشی از قطع برق و گاز به درآمدهای عملیاتی ۴۳۷ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۴۲۲ میلیون ریال و سود خالص ۲۲۸ میلیون و ۸۷۴ و ۱۴۸ میلیون ریال دست پیدا کنیم و سود پایه هر سهم به میزان ۱.۱۹۱ ریال را محقق کنیم.

طاهرزاده همچنین از تلاش چادرملو در راستای مشارکت با دیگر مجموعه‌ها برای تامین خوراک گفت و از مذاکره با سازمان انرژی اتمی در این زمینه خبر داد.

او همچنین از بازبینی طرح معدن و ۱۰۵ میلیون تن باطله‌برداری در سال گذشته گفت و اضافه کرد: منابع خرید سنگ در چادرملو افزایش یافته و مجموعه در تلاش برای افزایش ذخیره، مشارکت و سرمایه‌گذاری در محدوده‌های سنگ آهن است.

سودآوری مطلوب خرید هواپیما برای شرکت سهامداران

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پاسخ به سوال یکی از سهامداران درباره دلایل سرمایه‌گذاری بر خرید هواپیما توسط این شرکت اظهار کرد: این طرح برای مجموعه چادرملو و سهامداران آورده چشمگیری در پی خواهد داشت.

وی افزود: هواپیماهای خریداری شده قابلیت پرواز بین‌المللی دارد و از سودآوری خوبی برخوردار است.

تقویت تقاضای جهانی برای فولاد

طاهرزاده همچنین به وضعیت بازارهای جهانی سنگ آهن و فولاد اشاره کرد و گفت: وضعیت بازار جهانی جریان مطلوبی از تقاضا را نشان می‌دهد. سیاست‌های اقتصادی چین در سال جاری میلادی انبساطی شده و در مقیاس جهانی رشد دو درصدی تقاضای فولاد را شاهد هستیم.

وی افزود: در بازارهای مصرف اروپا، ژاپن و روسیه هم شاهد تقویت تقاضا هستیم و در چین رونق ساخت‌و‌ساز و مسکن‌سازی که ۵۰ درصد از مصرف فولاد این کشور را دربرمی‌گیرد، نشان‌دهنده تقویت جریان تقاضا از سوی این کشور است.

بهره‌برداری ۵۰۰ هزار تن سنگ از D19

مدیرعامل چادرملو در ادامه خاطرنشان کرد: تنوع محصول و تنوع منطقه‌ای استراتژی ماست. در همین راستا در سال گذشته موفق به کشف ذخایر و دریافت پروانه بهره‌برداری در پروژه D19 شدیم. عیار ذخایر این منطقه ۳۹ تا ۴۰ درصد  برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن سنگ از ذخایر این پروژه بهره‌برداری شود.

اعلام سود ۸۹۰ ریالی

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سود سهام چادرملو به ازای هر سهم ۸۹۰ ریال معادل ۱۷۱ هزار و ۳۲۵ هزار میلیارد تومان مشخص و اعلام شد سود در هفته اول مرداد به حساب سهامداران واریز می‌شود.

 

2

تاریخ انتشار : ۷ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
شناسه مطلب : 51076
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی