ضرورت سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی و اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر شرکت‌های فولادی
احسان محبی‌نظر، معاون اقتصادی هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (بنیاد مستضعفان)، با اشاره به ابرچالش «تامین انرژی» مطرح کرد: قطعی برق در فصل تابستان و کاهش تولید واحدهای تولیدکننده زنجیره بالادستی فولاد و همچنین تولیدکنندگان سیمان کشور، موجب قیمت‌های جدیدی در ادامه زنجیره به ویژه میلگرد و سیمان می‌گردد و این بر قیمت مسکن در ماه‌های آتی اثر گذار است.

به گزارش  چیلان ، احسان محبی‌نظر، معاون اقتصادی هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (بنیاد مستضعفان)، با اشاره به ابرچالش «تامین انرژی» مطرح کرد: قطعی برق در فصل تابستان و کاهش تولید واحدهای تولیدکننده زنجیره بالادستی فولاد و همچنین تولیدکنندگان سیمان کشور، موجب قیمت‌های جدیدی در ادامه زنجیره به ویژه میلگرد و سیمان می‌گردد و این بر قیمت مسکن در ماه‌های آتی اثر گذار است.

دنیا به سمت انرژی‌های پاک پیش می‌رود و در کشور ما نیز به مصلحت نیست که شرکت‌های فولادی به سمت نیروگاه‌های حرارتی بروند و باید در انرژی‌های تجدیدپذیر مانند نیروگاه‌های بادی و خورشیدی سرمایه‌گذاری شود. علاوه بر این ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان بر سرمایه‌گذاری ۵٪ در انرژی‌های پاک تاکید دارد.

با نگاه به سود تقسیم شده شرکت‌های فولادی به ویژه کوچک مقیاس‌ها، آشکار است که این شرکت‌ها توان سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه ندارند و با توجه به دریافت تسهیلات و مشارکت بسیاری از تولیدکنندگان فولاد کشور از صندوق توسعه ملی، شایسته است سودآوری پایداری توسط آن بنگاه‌ها در جریان باشد تا این سرمایه‌های بین نسلی حفظ شود. در همین راستا، پیشنهاد می‌گردد صندوق توسعه ملی و بانک‌ها، تسهیل‌گری‌های لازم در این خصوص داشته باشند و از پیچیدگی مقررات نیروگاه‌های خودتامین پرهیز شود.

کاوه 1

2

تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۰
شناسه مطلب : 51963
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی