اختصاصی چیلانکشورهای شورای همکاری خلیج فارس با یک خط ریلی سراسری بهم وصل می‌شوند/ تولید ریل فولادی در عمان/ آیا بازار ریل ذوب آهن اصفهان متاثر خواهد شد؟
پروژه اتصال کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از طریق یک مسیر ریلی تقاضای محصولات فولادی را در این منطقه افزایش داده و در همین راستا عمان اقدام به احداث کارخانه‌های تولید محصولات طویل برای پاسخگویی به این تقاضا کرده است.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌اوربیس، با توجه به اینکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، عمان، عربستان سعودی، کویت، بحرین و قطر قرار است با یک شبکه ریلی به هم متصل شوند، تقاضا برای ریل فولادی در این منطقه افزایش خواهد یافت.

در همین راستا «الجزیره» در جایگاه بزرگ‌ترین شرکت فولادساز عمان، کلنگ نخستین کارخانه نورد منطقه را در ابوظبی بر زمین زد تا با همکاری گروه «کِی‌ای‌زِداِی‌دی» ریل و دیگر محصولات فولادی تولید کند. کی‌ای‌زد‌ای‌دی، مجری مناطق اقتصادی خلیفه در ابوظبی است. این پروژه زمینی به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع را در برگرفته و ۲۵۰ میلیون درهم (۶۸ میلیون دلار) بر آن سرمایه‌گذاری شده است.

شرکت فولادساز الجزیره پیش از این و در ماه می سال جاری میلادی نیز سفارش ساخت یک واحد نورد دیگر را به پومینی، شرکت فولادساز ایتالیایی داده بود. این واحد از ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن تیرآهن در سال برخوردار است. الجزیره این کارخانه را با هدف پاسخگویی به تقاضای روزافزون این اقلام به مشتریانش در منطقه احداث می‌کند.

همچنین در شرایطی که عمان از افزایش تولید ریل در پی رشد تقاضای این محصول در منطقه خبر داده است، شرکت ذوب آهن اصفهان نیز چندی پیش از عزم خود برای تولید ریل در مقیاس جهانی گفته بود، با این تفاسیر تولید ریل در عمان می‌تواند عرصه را برای ذوب آهن اصفهان در جذب بازارهای فراملی تنگ کند.

2

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
شناسه مطلب : 52215
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی