مهممقایسه روند قیمت فولاد صادراتی ایران و CIS / آیا قیمت جهانی اسلب به کف رسیده است؟
قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته منتهی به 5 مرداد 1402 با تداوم روند نزولی خود در پی دامپینگ شدید روسیه با 1.2درصد افت نسبت به هفته قبل از آن به 439 دلار به ازای هر تن رسید که کمترین قیمت این محصول در سال جاری میلادی است اما نکته مهم این است که از شدت افت آن در هفته های اخیر کم شده است!

به گزارش  چیلان ،قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته منتهی به ۵ مرداد ۱۴۰۲ با تداوم روند نزولی خود در پی دامپینگ شدید روسیه با ۱.۲درصد افت نسبت به هفته قبل از آن به ۴۳۹ دلار به ازای هر تن رسید که کمترین قیمت این محصول در سال جاری میلادی است اما نکته مهم این است که از شدت افت آن در هفته های اخیر کم شده است!

قیمت شمش صادراتی ایران نیز از ۴۶۳ دلار به ازای هر تن با افت یک درصدی به ۴۵۹ دلار بر تن در سطحی بالاتر از بیلت CIS قرار گرفت. بیلت صادراتی ایران نیز همسو با بیلت CIS در مسیر نزولی قرار گرفته است اما قیمت آن همچنان برای سومین هفته پیاپی از بیلت صادراتی دریای سیاه بالاتر است.

فاصله قیمتی بیلت CIS و فوب ایران به ۲۰ دلار بر تن معادل ۴ درصد رسیده است. با آنکه به نظر می‌رسید قیمت بیلت فولادی در هر یک از این دو بازار همچنان روند کاهشی را در پیش داشته باشد اما خبر رسیده که یکی از شرکت های بزرگ فولادی ایران، یک محموله ۳۰ هزار تنی بیلت را با افزایش قیمت ۶ دلاری نسبت به میانگین هفته گذشته فروخته است. این خبر می تواند نشانه ای از تغییر روند نزولی قیمت شمش فولادی صادراتی ایران باشد.

قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز پس از افت ۶ درصدی قبلی، در هفته گذشته در سطح ۴۶۰ دلار بر تن قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته حدود ۰,۳ درصد افت داشت. قیمت اسلب صادراتی ایران با ۰,۶ درصد افت به ۴۴۰ دلار بر تن رسیده است. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران نیز به ۲۰ دلار بر تن معادل ۴ درصد رسیده است. به نظر می رسد روند حرکتی این دو شاخص حاکی از یک کف سازی جدید در قیمت اسلب باشد.

اسلب 2

2

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
شناسه مطلب : 52302
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی