اختصاصی چیلانعرضه فولاد عمان در بازار امارات افزایش می‌یابد / احداث یک خط ریلی از جیندال عمان به بازارهای امارات
شرکت آهن و فولاد جیندال در عمان موفق شده با انعقاد یک یادداشت‌تفاهم با شرکت ریلی عمان-اتحاد سالانه تا چهار میلیون تن مواد خام و محصولات نهایی از کارخانه خود در بندر صحار به بازارهای امارات ارسال کند.

به گزارش  چیلان  به نقل از ارَبیَن‌بزینِس، شرکت ریلی عمان-اتحاد در جایگاه مجری و توسعه‌دهنده شبکه ریلی عمان-امارات یادداشت‌تفاهمی با شرکت آهن و فولاد جیندال شدید در عمان امضا کرده است. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد خط راه آهن سراسری بین مجتمع فولاد جیندال در بندر صحار عمان  و امارات متحده عربی به واسطه شبکه راه آهن امارات-عمان است.

بنا بر مفاد تفاهم‌نامه شرکت جیندال این مجوز را دارد سالانه تا چهار میلیون تن مواد خام و محصولات نهایی از مجتمع تولید فولاد خود در بندر صحار به بازارهای امارات متحده عربی حمل کند.

شرکت ریلی عمان-اتحاد نیز متعهد شده شبکه ریلی خود را با تجهیز به فناوری‌های روز برای پشتیبانی از جیندال در پیشبرد جریان بارگیری و تخلیه بار ارتقا دهد. این شرکت همچنین تامین تجهیزات مربوط به انتقال آهن و فولاد را تضمین کرده است.

محمد بن زَهران المحروقی معاون مدیرعامل شرکت ریلی عمان-اتحاد درباره این یادداشت‌تفاهم گفت: شراکت با گروه جیندال شدید، به ارتقای خدمات حمل و نقل عمان-اتحاد می‌انجامد و سبب می‌شود عمان-اتحاد برای خدماتی که در آینده باید ارائه دهد و انتظاراتی که مشتریان آن خواهند داشت، مجهزتر شود.

وی افزود: با این یادداشت‌تفاهم جیندال نیز می‌تواند بهره‌وری زنجیره تامین خود را با بهره‌گیری از خدمات شبکه ریلی امارات-عمان  ارتقا دهد؛ این خدمات با سرعت بالا، قیمت مناسب و به صورت پایدار ارائه می‌شود.

هارشا شَتی، مدیرعامل جیندال گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه برای جیندال یک نقطه عطف به شمار می‌آید، ما به دنبال توسعه عرضه محصولات خود در منطقه و فراتر از آن هستیم.

پیش‌بینی می‌شود با توسعه شبکه ریلی عمان-امارات انتشار دی‌اکسید‌کربن در این دو کشور کاهش یابد، این امر هم‌راستا با سیاست‌های ملی عمان و امارات برای دستیابی به هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ میلادی است.

گفتنی است  چیلان  در خبری که چند روز پیش منتشر کرده بود از تصمیم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای اتصال به یکدیگر از طریق یک شبکه ریلی خبر داده بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 52501
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی