پرداخت ۲ هزار میلیارد تومانی راه‌آهن به سرمایه‌گذاران صنعت ریلی
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه استفاده ماده ۱۲ کاهش در مصرف سوخت میان مدیران عامل راه آهن و ۱۶ شرکت سرمایه گذار صنعت ریلی خبر داد و گفت: بر اساس شیوه نامه جدید، حدودا ۲ هزار میلیارد تومان به این ۱۶ سرمایه‌گذار پرداخت می شود که در نتیجه آن، سرمایه‌گذاری در پروژه های ریلی با ریسک پایین و بسیار پر بازده خواهد بود.

به گزارش  چیلان  و به نقل از روابط‌ عمومی شرکت چند وجهی فولاد لجستیک، صبح امروز در جلسه‌ای با حضور ۱۶ شرکت سرمایه‌گذار صنعت ریلی، تفاهم‌نامه استفاده ماده ۱۲ کاهش در مصرف سوخت میان مدیران عامل راه آهن جمهوری اسلامی و شرکت فولاد لجستیک امضا شد.

نشست مدیرعامل شرکت فولاد لجستیک با مدیر کل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، راه‌حل‌‌‌‌‌‌‌‍‍‍‍‌هایی برای بهبود کارایی سیستم‌های حمل و نقل راه‌آهن مورد بحث قرار گرفت و ایده‌ها و پیشنهادات جدیدی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در حوزه راه‌آهن مطرح شد.

با توجه به افزایش قابل توجه تعداد قطار‌های حمل و نقل کالا در کشور، بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در حوزه راه‌آهن ، با اجرای این طرح بهینه‌سازی، علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی، هزینه‌های حمل و نقل کالا نیز کاهش خواهد یافت. همچنین، تاثیرات مثبت زیست محیطی نیز به دست خواهد آمد.

از سوی دیگر، با استفاده از تجربیات و دانش فنی شرکت فولاد لجستیک، مصرف سوخت و انرژی در قطار‌های حمل و نقل کالا بهبود چشمگیری خواهد داشت.

شایان ذکر است، سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در این جلسه خبر از امضای الحاقیه قرارداد ماده ۱۲ فی مابین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و ۱۶ شرکت سرمایه گذار صنعت ریلی داد.

به گفته او، پس از امضای اولین سری الحاقیه قرارداد سرمایه‌گذاران ریلی بر اساس شیوه نامه جدید، عایدی حدودا ٢٠٠٠ میلیارد تومانی برای این ۱۶ سرمایه‌گذار خواهد داشت که در نتیجه آن، سرمایه‌گذاری در پروژه های ریلی با ریسک پایین و بسیار پر بازده خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش جذابیت، به زودی شاهد جهش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه راهبردی، افزایش تولید در این بخش و رونق قابل توجه در حمل و نقل ریلی کشور باشیم.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۳
شناسه مطلب : 52569
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی