مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در گفت‌وگو با «چیلان» خبر داد:فولاد اکسین با ایجاد مخازن ویژه تامین گاز کمبود زمستان را جبران می‌کند
علی محمدی، مدیر عامل شرکت فولاد اکسین تامین مواد اولیه و تامین انرژی را از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های وزارت صمت شدت این چالش‌ها به حداقل برسد. وی همچنین از برنامه فولاد اکسین برای ایجاد مخازن ویژه تامین گاز برای ذخیره این منبع انرژی و جبران کمبود آن در زمستان گفت.

به گزارش  چیلان ، علی محمدی مدیر عامل شرکت فولاد اکسین ضمن تحسین ارتقای جایگاه صنعت فولاد ایران در مقیاس جهانی مقابله با چالش‌های موجود را شرط تداوم جریان رو به رشد کنونی دانست. وی در این باره گفت: صنعت فولاد در چند سال اخیر در ایران توسعه مطلوبی داشته تا جایی که جایگاه جهانی ایران در رتبه دهم تثبیت شده است. در صادرات هم اقدامات خوبی صورت گرفته با این حال تامین مواد اولیه اکنون یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت فولاد کشور است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی که وزارت صمت تاکنون انجام داده و برنامه‌های منظم‌تری که در دستور کار دارد، دغدغه فولادسازان در این زمینه کمتر شود و مشکلات تامین مواد اولیه تولید به حداقل برسد.

محمدی اضافه کرد: یکی دیگر از چالش‌های کنونی صنعت فولاد، انرژی است. این صنعت در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز رو‌به‌روست. شماری از شرکت‌های فولادی برای مقابله با این مشکل، موفق به اخذ مجوز برای احداث نیروگاه شدند تا بتوانند برق موردنیاز خود را تامین کنند.

مدیرعامل فولاد اکسین درباره کم و کیف چالش گاز صنایع فولاد توضیح داد: در زمستان چون اولویت تامین گاز برای مصارف خانگی است، واحدهای صنعتی از جمله کارخانه‌های فعال در زنجیره فولاد با کمبود این منبع انرژی رو‌به‌رو می‌شوند. در همین راستا فولاد اکسین به دنبال آن است که با ایجاد مخازن ویژه تامین گاز این منبع انرژی را ذخیره و در روزهای کمبود مصرف کند.

طرح‎های توسعه و افزایش تولید در اکسین

مدیرعامل فولاد اکسین در ادامه شرحی از تولیدات فولاد اکسین ارائه داد و در این باره گفت: شرکت فولاد اکسین تولید انواع ورق را بر عهده دارد و ورق‌ها آلیاژی بیشترین محصولات آن را تشکیل می دهد.

وی افزود: ورق‌های API در ساخت لوله‌های نفت و گاز و ورق‌های آلیاژی در ساخت مخازن تحت فشار کاربرد دارند.

وی ادامه داد: ورق‌های ساختمانی هم در مجموعه تولیدات اکسین جای دارد البته به میزان کمتر؛ چون بیشتر تمرکز این مجموعه بر تولید ورق‌هایی است که در دیگر واحدهای فولادساز کشور تولید نمی‌شود.

او از تلاش فولاد اکسین در خودکفایی در تامین مواد اولیه تولید خبر داد و اظهار کرد: تامین اسلب عریض به عنوان مواد اولیه شرکت اکسین در دستورکار این شرکت قرار دارد و ما همزمان با سفر رئیس جمهور، پروژه‌های واحدهای فولادسازی و تولید آهن اسفنجی را در مجموعه فولاد اکسین در اهواز کلنگ زدیم. در این پروژه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اسلب عریض و یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می شود.

وی همچنین از برنامه فولاد اکسین برای بهره‌برداری از واحدهای تولید اسلب عریض و آهن اسفنجی در طول سه سال خبر داد و اضافه کرد: فولاد اکسین از ظرفیت اسمی تولید یک میلیون و ۵۰ هزار تن برخوردار است. هدف، رساندن حجم تولید به ظرفیت یادشده است و لازمه این کار تولید اسلب‌های عریض در فولاد اکسین است.

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 52782
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی