اختصاصی چیلانرشد ۳۷ درصدی صادرات فولاد ایران در ۴ ماهه سال جاری/ صادرات آهن و فولاد ایران به مرز ۴.۵ میلیون تن رسید
جدیدترین آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات انواع محصولات فولادی در چهار ماهه سال جاری حاکی از افزایش صادرات محصولات میانی، آهن اسفنجی و مقاطع طویل است.

به گزارش  چیلان ، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار صادرات چهار ماهه فولاد کشور را منتشر کرد.

رشد ۲۵ درصدی صادرات فولاد میانی

براساس این آمار صادرات محصولات میانی زنجیره فولاد با رشد ۲۴.۹ درصدی از ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار تن در چهار ماهه سال گذشته به ۲ میلیون و ۷۶۱ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسید.

جهش ۲۵۰ درصدی صادرات آهن اسفنجی

صادرات آهن اسفنجی از ۱۶۶ هزار تن در چهار ماهه سال گذشته به ۵۸۰ هزار تن در چهار ماهه سال جاری میلادی رشد کرد، این ارقام تفاوت ۲۴۹.۴ درصدی دارند.

سقوط ۲۹  درصدی صادرات ورق های پوشش‌دار

صادرات ورق‌های پوششدار از ۲۸ هزار تن در چهار ماهه نخست پارسال به ۲۰ هزار تن در مدت مشابه سال جاری افت کرد و ۲۸.۶ درصد کمتر شد.

افزایش ۱۳۰ هزار تنی صادرات میلگرد

صادرات میلگرد نیز از ۶۷۴ هزار تن در چهار ماهه نخست سال گذشته به ۸۰۰ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رشد کرد.

رشد بیش از دو برابری صادرات تیرآهن

بنا بر آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیر سال جاری ۶۶ هزار تن تیرآهن صادر کردند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از دو برابری داشت. در مدت مشابه سال گذشته حجم صادرات تیرآهن ایران ۳۲ هزار  تن بود.

علاوه بر میلگرد و تیرآهن دیگر محصولات طویل نیز چهار ماهه نخست امسال را با رشد صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته سپری کردند. این محصولات شامل نبشی، ناودانی و سایر مقاطع می‌شوند. در بازه زمانی یادشده از سال ۱۴۰۱، ۳۴ هزار و در مدت مشابه سال جاری ۶۱ هزار تن از این محصولات صادرات شد.

 

photo 2023 08 08 15 22 18

2

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۸
شناسه مطلب : 52823
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی