مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در گفت‌وگو با چیلان نوید داد:نیاز ذوب آهن به زغال سنگ را برطرف می‌کنیم
امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در گفتگو با چیلان از برنامه این شرکت برای تامین کامل نیاز شرکت ذوب آهن به زغال سنگ و اجرای پروژه‌های تولید مس، طلا و نقره خبر داد. او تصریح کرد که تاصیکو بزرگ‌ترین معادن خصوصی طلا را در اختیار دارد و درصدد است تا ۴۰ درصد از بازار طلای کشور را به دست آورد.

به گزارش  چیلان ، امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) با اشاره به اهمیت حوزه معدن و صنایع معدنی برای کشورگفت: امروز در بخش معدن و صنایع معدنی پس از تامین مواد اولیه تولید، مهم‌ترین موضوع سرمایه‌گذاری و در زیرمجموعه آن تامین مالی است. این صنایع در حال حاضر از بازارهای مطلوبی در سطح جهان برخوردارند، بنابراین زمان مناسبی است که تولید و صادرات را توسعه دهند و اشتغال و درآمد بیافرینند.

هدفگذاری تاصیکو برای تملک معادن جدید زغال سنگ

نادری با اشاره به سهامداری عمده تاصیکو در ذوب آهن اصفهان افزود: در ذوب آهن اصفهان به دنبال یک طرح تحول و ورود به بازارهای نو با تولید محصولات جدید هستیم و با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان با چالش انرژی مواجهه چندانی ندارد، برآنیم تا با بهره‌مندی از این فرصت، تولید در این کارخانه مادر را توسعه دهیم.

مدیرعامل تاصیکو در ادامه به برنامه این شرکت در حوزه تولید زغال سنگ پرداخت و گفت: تاصیکو در زمینه تولید زغال سنگ هم برنامه‌هایی دارد تا نیاز شرکت ذوب آهن را به این ماده برطرف کند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ تا پنج میلیون تن با تملک معادن جدید در مناطق چهارگانه زغال‌سنگ به‌ویژه در ذخایر زغال‌سنگ‌های حرارتی کشور از اهداف صدرتامین است.

او ادامه داد: زغال‌سنگ در کشور به دلایل مختلف از جمله گاز ارزان، قیمت دستوری و توسعه نیافتن صنایع پایین‌دست مغفول مانده و تنها بخش محدودی از ظرفیت زغال‌سنگ‌های کک‌شو برای تامین زغال و کک مورد نیاز ذوب‌آهن بهره‌برداری شده است.

نادری خاطرنشان کرد: با تدوین طرح جامع زغال و شناسایی حلقه‌های با ارزش افزوده بالا و کاربردهای مختلف این ماده معدنی می‌توان نقشه راهی ساخت که این کار در مجموعه ما با همکاری دانشگاه شاهرود در حال تدوین است.

به دنبال سهم ۴۰ درصدی معادن طلای کشور هستیم

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در ادامه اظهار کرد: تاصیکو بزرگ‌ترین معادن خصوصی طلا را در اختیار دارد و در صدد است تا ۴۰ درصد از بازار کشور در این ماده معدنی را به دست آورد. این مجموعه در تولید مس، طلا و نقره هم طرح‌هایی در دستورکار دارد که در نیمه دوم سال اجرایی می‌شود.

وی افزود: تاسیس شرکت سهامی پروژه برای پروژه‌های طلا و سایر عناصر گرانبها از جمله نقره از مهم‌ترین اقدامات هلدینگ صدرتامین در سال ۱۴۰۲ خواهد بود. در حوزه مس نیز سرمایه‌گذاری در پایین‌دست و بالادست این صنعت از برنامه‌های آتی شرکت است که علاوه بر ایجاد ارزش، به کاهش وابستگی شرکت مس باهنر در تامین ماده اولیه و جلوگیری از بازار انحصاری در حلقه کاتد منجر خواهد شد. البته این هلدینگ قصد رقابت با شرکت ملی مس را ندارد و هدف آن تامین ماده اولیه مورد نیاز شرکت مس باهنر و جلوگیری از خام‌فروشی است.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
شناسه مطلب : 52857
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی