اختصاصی چیلانتضعیف تجارت جهانی کک متالورژی / عملکرد بازیگران اصلی در نیم‌سال نخست چگونه بود؟
تجارت جهانی کک متالورژی در نیم‌سال نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 12 درصدی داشته و بیشتر کشورهای صادرکننده این محصول حجم صادرات خود را پایین آورده‌اند.

به گزارش  چیلان  به نقل از استیل‌مینت، تجارت جهانی کک‌ متالورژی که در ساخت فولاد استفاده می‌شود، در نیم سال نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

در شش ماهه سال گذشته ۱۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تن و  در شش ماهه امسال ۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار تن از این محصول در سراسر جهان خرید و فروش شد.

گفتنی است در کل سال گذشته میلادی واحدهای فولادی جهان حدود ۵۷۶ میلیون تن کک متالورژی مصرف کردند.

اصلی‌ترین بازیگران تجارت جهانی کک متالورژی

اینفوگرافی بزرگ‌ترین صادرکنندگان کک متالورژی را در نیم‌سال نخست سال جاری میلادی معرفی می‌کند و حجم صادرات و میزان رشد صادرات آنها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

بنا بر داده‌های اینفوگرافی در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی چین بزرگ‌ترین صادرکننده کک متالورژی جهان بود و در این مدت بیش از ۴ میلیون تن از این محصول را صادر کرد، این حجم از صادرات ۲ درصد از مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.

لهستان دومین صادرکننده بزرگ این محصول است و در نیم‌سال نخست امسال با ۳ درصد کاهش سالانه، ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار تن کک صادر کرد.

کلمبیا رتبه سوم صادرکنندگان کک متالورژی جهان را در شش ماهه نخست امسال داشت و در این مدت یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن صادر کرد. صادرات کلمبیا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افت داشت.

امریکا، اندونزی، ژاپن و هند دیگر بازیگران اصلی صادرات کک متالورژی جهان در نیمه نخست امسال میلادی بودند.

لوگو 13

 

 

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 52875
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی