بهینه‌سازی کوره قوس شماره یک و خطوط تولید مجتمع فولاد سبا
تعمیرات سالانه مجتمع فولاد سبا که ازجمله بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عملیات تعمیراتی در تاریخ بهره‌برداری این مجتمع بوده است از دوازدهم تا شانزدهم مردادماه سال جاری با به‌کارگیری مجموعاً 25 هزار نفر ساعت انجام شد.

به گزارش  چیلان ،پس از برگزاری این عملیات تعمیراتی منحصربه‌فرد که به دستاوردهای بزرگی نظیر بهینه‌سازی کوره قوس شماره ۱، ارتقای سیستم اتوماسیون سطح ۱، تهیه کتابچه تعمیرات سالانه فولاد سبا، جایگزین کردن سگمنت صفر خط ۲ در ماشین ۱ و افزایش زمان آماده‌به‌کاری بسیاری از بخش‌های این مجتمع انجامید، برخی از مسئولان مرتبط در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای این تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده سالانه چنین گفتند:

مهدی قاسمی، رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات سبا:
با توجه به برگزاری تعمیرات سالانه خط تولید مجتمع فولاد سبا از ۱۲ مردادماه سال جاری، ۳۰ جلسه درون‌واحدی و ۵ جلسه بین‌واحدی جهت هماهنگی قبل از شات‌دان سالانه برگزار شد و برنامه‌ریزی جهت انجام بیش از ۶۰۰ فعالیت تعمیراتی برای مدت‌زمان ۹۶ ساعت توقف در واحدهای حمل مواد ۲، فولادسازی ۲، ریخته‌گری ۲ و نورد و همچنین مدت‌زمان ۱۲۰ ساعت توقف حمل مواد ۱، فولادسازی و ریخته‌گری شماره ۱ انجام گردید که جهت اجرای آن از منابع انسانی تعمیرات،
۴ هزار و ۸۰۰ نفرساعت تعمیرات محلی و ۲۵ هزار نفرساعت تعمیرات مرکزی تخصیص داده شد.
هم‌زمان با آخرین جلسه هماهنگی بین‌واحدی نیز کتابچه تعمیرات سالانه سبا در ۹۶ صفحه تهیه و تدوین گردید. این کتابچه شامل کلیه اطلاعات تعمیراتی اعم از تایم‌لاین توقف واحدها و محدودیت منابع در روزهای تعمیرات، معرفی فعالیت اصلی تعمیراتی هر واحد، اطلاعات تیم هماهنگ‌کننده تعمیرات، اطلاعات و جزئیات مکانیسم‌های موردنیاز برای هر واحد به تفکیک روزهای تعمیرات، فعالیت واحدهای پشتیبانی، مسیر بحرانی فعالیت هر واحد، صورت‌جلسه هماهنگی قبل از شات‌دان و موقعیت تجهیزات جهت آماده‌سازی برای تعمیرات و همچنین msp هر واحد، قطعات تحویلی و همچنین قطعات موردنیاز جهت تهیه مدرک فنی، موارد ایمنی و تذکرات مهم شات‌دان است که پس از تهیه و تدوین به‌صورت کتابچه و در فرمت PDF ایجاد گردید.
نهایتاً به این دفترچه یک QR-CODE (رمزینه پاسخ سریع) در بستر امن و مورد تأیید شرکت فولاد مبارکه (برنامه فولاد من) اختصاص داده شد که با نصب این QRCODE در چندین محل از خط تعمیرات، سهولت و تسریع دسترسی کارکنان تعمیراتی به این کتابچه میسر گردید.
ازجمله فعالیت‌های اصلی تعمیراتی انجام‌شده در واحدها می‌توان به این موارد اشاره کرد: تعویض ستون و بازوها و اصلاح PCD کوره قوس شماره ۱؛ تعویض باس تیوب‌های ترانس کوره شماره ۲؛ تعویض داکت و البو اتاقک غبار حمل مواد شماره ۱ و تست سگمنت صفر جدید در ماشین ریخته‌گری شماره ۱؛ تعویض هِدِر اصلی و سه‌راهی ۱۰ اینچ لوله پوسته‌زدای نورد و لایه روبی مخزن آب KW قدیم.
خوشبختانه این شات‌دان با برنامه‌ریزی و راندمان بسیار خوب و بدون هیچ‌گونه حادثه ایمنی و تجهیزاتی برگزار شد و یک تجربه موفق دیگر برای مجتمع فولاد سبا در برگزاری شات‌دان‌های سالانه رقم خورد.

محمد امانی بنی، کارشناس تعمیرات پیشگیری:
تعداد درخواست‌های تعمیراتی برنامه‌ریزی‌شده بالغ‌بر ۶۰۰ درخواست کار بوده است. علاوه بر این، میزان نفرساعت برنامه‌ریزی‌شده شات‌دان در بخش تعمیرات محلی ۲هزار و ۷۰۰ نفرساعت مکانیک، ۲ هزار و ۱۰۰ نفرساعت برق و تعمیرات مرکزی، ۱۸ هزار نفرساعت مکانیک، ۴ هزار نفرساعت برق و ۳ هزار نفرساعت داربست بالغ گردیده است.

محمدرضا فرهادی، تکنسین برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات:
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد حمل مواد عبارت‌اند از:
تعویض داکت و زانویی خروجی اتاقک غبار خط ۱؛ تعویض کانال‌های lf؛ تغییر plc حمل مواد.
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد فولادسازی به این شرح بوده است: ۱-تعویض بازوها و ستون کوره ۱ (پروژه آسین)؛ ۲-اصلاح کاورهای نسوز زیر کوره قوس ۱ و ۲؛ ۳-تعویض عایق‌های سرستون‌های کوره ۲؛ ۴-تعویض سپرهای حرارتی کوره ۲.

رضا لطفی‌زاده، تکنسین برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات:
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد ریخته‌گری عبارت‌اند از: جایگزین کردن سگمنت صفر خط ۲ در ماشین ۱؛ ترمیم رنگ ستون کولینگ چمبر خط ۱؛ تعویض سیفتی سیلندر قیچی خط ۱؛ تست و جوشکاری شاخک‌های برج گردان خط ۱؛ تعویض واترباکس‌های سگمنت‌های خط ۱؛ تعویض سیلندر اسیلاتور خط ۲؛ تعویض پلیت‌های آبگرد تیغه‌های قیچی خط ۲؛ سرویس پاور سنترهای خط ۱ و ۲؛ سرویس سالانه ترانس‌ها و mcc ها.
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد نورد: تعویض و تعمیر پمپ‌های پوسته‌زدا؛ تعویض سه‌راهی ۱۰ اینچ خروجی پمپ‌های پوسته‌زدا؛ ترمیم نسوز بدنه کوره تونلی؛ تعویض اسلاید شیفتینگ قفسه ۴؛ تعویض کویل‌کار ۱ و تعویض چرخ‌های کویل‌کار ۲؛ تعویض بازو و الاکلنگی خروجی قفسه ۵ و ۶؛ سرویس پاورسنتر نورد و تراش غلتک؛ تغییر مسیر کابل‌کشی سیگنال‌های قفسه ۳ و ۴ و رپررول ۱ و ۲ مربوط به دانکویلر ۲؛ اصلاح رینگ موتور قفسه ۷.

محمدصادق مهری، تکنسین برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات:
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد جرثقیل‌ها عبارت است از: تعویض کلید گارد و پارکینگ و تعویض شین‌های معیوب جرثقیل ۹ و ۱۰؛ تعویض گیربکس قلاب ۸۰ تن جرثقیل ۱۳؛ جوشکاری و اصلاح ریل‌های پل جرثقیل ۱۸ و ۱۹.
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد سیالات عبارت است از: لایروبی و سرویس ساکشن پمپ‌های مخزن KW قدیم؛سرویس سکشن ترانس آب‌رسانی.
فعالیت‌های مهم شات‌دان در واحد توزیع برق عبارت است از: سرویس سکشن ۱۰KV و ۳۳KV نورد؛ سرویس سکشن LBSS1؛ سرویس سکشن MRSS4.

علیرضا فرجی، رئیس حمل مواد سبا:
در شات‌دان سالانه فولاد سبا سیستم اتوماسیون سطح یک ارتقا داده شد همچنین داکت‌های سیستم مکش غبارگیر کوره شماره یک نیز تعویض شد.
در مجتمع فولاد سبا شروع فرایند تولید مذاب توسط کوره قوس وابسته به آماده‌به‌کاری واحد بالادست ازجمله واحد حمل مواد است که سیستم اتوماسیون حمل مواد به کوره قوس وکوره پاتیلی و همچنین سیستم مکش غبار کوره قوس را شامل می‌شود.
سیستم اتوماسیون حمل مواد به کوره با توجه به رویکرد افزایش تولید و بهره‌وری، جوابگوی خط تولید نبود و از طرف دیگر داکت‌های مکش غبار کوره قوس از ابتدای راه‌اندازی (بیش از ۲۰ سال) تا کنون تعویض نشده بودند و با استهلاکی زیادی که در آن‌ها ایجاد شده بود نشتی‌های زیادی داشتند. نهایتاً با مساعدت مدیریت و کلیه واحدهای درگیر در تعمیرات سالانه مردادماه هر دو مورد اجرا شد.

آرمین هدی، کارشناس برق، اتوماسیون ابزار دقیق پروژه ارتقای سیستم اتوماسیون سطح ۱ حمل مواد (خط ۱):
با هدف افزایش تولید، ارتقای بهره‌وری و کاهش توقفات جایگزینی ۳ عدد plc سری ۵ با سری s7-400 با حجم حدود ۲۰۰۰ سیگنال و راه‌حل داپلیکیشن (دونسخه‌سازی) سیگنال‌ها در دستور کار قرار گرفت که با همکاری مؤثر شرکت ایریسا و کارشناسان و تکنسین‌های ناحیه بدون نیاز به برگشت سیستم قدیم با کیفیت لازم راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مهدی کاظمی، کارشناس مکانیک واحد حمل مواد سبا:
غبارگیر کوره قوس شماره ۱ دارای دو مسیر است. مسیر اولیه هنگامی که کوره قوس الکتریکی در حال عملیات ذوب‌گیری است در مدار قرار دارد و شامل پانل‌های آبگرد و مکش دود است. برای اولین بار از زمان نصب تاکنون این تجهیزات در شات‌دان سالانه با توجه به تناژ بالای آن‌ها (ton10) و قرار گرفتن در زیر پلتفرم کوره و محدودیت فضای موجود و عدم امکان استفاده از جرثقیل موبیل در شرایط کاملاً ایمن تعویض شدند.
گفتنی است عدم تعویض این تجهیز با توجه به نشتی‌های آن منجر به خرابی ۴ هزار و ۸۰۰ فیلتر می‌شد که می‌توانست مشکلات زیست‌محیطی فراوانی در پی داشته باشد. این فعالیت با همکاری کارشناسان و تکنسین‌های واحد حمل مواد و دفتر فنی تعمیرات، شرکت‌های رهاب و بهسازان انجام شد.

سیروس اسدی، رئیس واحد فولادسازی سبا:
قرارداد پروژه بهسازی کوره قوس شماره ۱ فولاد سبا با رویکرد ارتقای توان بومی‌سازی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی و افزایش ظرفیت تولید کوره مذکور از آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ شروع شد. این امر با ساخت تجهیزات موردنیاز مثل ستون‌های جدید کوره و لانس‌های جانبی و لانس مانیپولاتور و مونتاژ آن، تغییر سایز لوله‌های مسیر انتقال اکسیژن به کوره و ساخت رینگ و بلوک دلتا و قیف شارژ مواد به جهت آماده‌سازی بستر اجرای عملیات تا قبل از آغاز عملیات شات‌دان انجام شد. در زمان شات‌دان سالانه فعالیت‌های نصب تجهیزات روی کوره مطابق برنامه انجام گرفت که ان‌شاء‌الله به‌زودی با تغییرات انجام‌گرفته به اهداف ذیل دست خواهیم یافت.
بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌هاعبارت است از:

افزایش قطر PCD کوره از ۱۲۵۰ میلی‌متر به ۱۴۰۰ میلی‌متر؛
افزایش ظرفیت و راندمان تزریق اکسیژن به کوره به میزان ۵ مترمکعب بر تن مذاب؛ افزایش مصرف کک تزریقی به کوره از ۵ کیلوگرم بر تن مذاب به ۱۰ کیلوگرم بر تن مذاب؛
تغییر طرح قیف شارژ مواد در جهت افزایش ظرفیت شارژ مواد به کوره و نفوذپذیری بیشتر مواد شارژی به داخل سرباره و مذاب کوره به‌ویژه آهن اسفنجی.

پیش‌بینی‌ها و انتظارات از انجام این پروژه عبارت است از:
افزایش استفاده از انرژی شیمیایی و کاهش مصرف برق کوره به میزان ۱۰ کیلووات ساعت بر تن؛ کاهش زمان power on time به میزان ۵ دقیقه؛ افزایش راندمان تولید به میزان ۱.۲ درصد.
شایسته است از تلاش و انجام به‌موقع فعالیت‌ها، توسط تیم تعمیرات واحد فولادسازی، تعمیرات مرکزی، دفاتر فنی تعمیرات و تولید، واحد اکسیژن، پیمانکاران و همچنین از مدیریت مجموعه که در این راستا ما را یاری و پشتیبانی نمودند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

محمدتقی شیروی، فورمن مکانیک ریخته‌گری:
در شات‌دان سالانه تعویض سیفتی سیلندر قیچی پاندولی، تعویض فریم پینچ‌رول ورودی قیچی و همچنین دمونتاژ شاخک‌های لدل تارت ریخته‌گری ازجمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که جهت افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش توقفات اضطراری در کمترین زمان ممکن انجام گرفت.

محمد جمشیدیان، فورمن مکانیک ریخته‌گری:
الاینمنت و تنظیم نشیمنگاه سگمنت‌ها و بانانا فریم ماشین ریخته‌گری، تأثیر بسزایی بر کیفیت اسلب تولیدی و کاهش خرابی سگمنت‌های ماشین ریخته‌گری دارد که در شات‌دان سالانه با انجام نقشه‌برداری و تعویض و تنظیم Base Plateهای نشیمنگاه سگمنت‌ها انجام شد.

علیرضا سیفی، کارشناس برق و اتوماسیون:
با توجه به نیاز به آماده‌به‌کاری و اهمیت موقعیت دهانه سگمنت‌ها در کیفیت ابعادی اسلب تولیدی و کاهش توقفات اضطراری و کابل‌های اتوماسیونی سگمنت‌ها مسیرسازی و تعویض شد. همچنین ولو استند هیدورلیک سگمنت‌ها با نصب سنسورهای اندازه‌گیری فشار هیدرولیک ساماندهی و جهت استفاده در پارامترهای کنترلی اتوماسیونی بهینه‌سازی شد.

جواد صباغی، رئیس ریخته‌گری مداوم سبا
در تکمیل بازسازی ماشین شماره ۱ ریخته‌گری درزمان تعمیرات سالانه ریخته‌گری مجتمع فولاد سبا با جایگزین کردن و به‌کارگیری سگمنت صفر ماشین ۲ در ماشین ۱ و انجام تنظیمات مکانیکی و اتوماسیونی و تست گرم عملکرد آن یکی از مشکلات تکنولوژیکی ماشین ۱ برطرف شد. این تغییر در راستای افزایش راندمان تولید، افزایش کیفیت محصول و کاهش ضایعات تختال ماشین ۱ و همچنین یکسان‌سازی بیشتر ماشین‌های ۱ و ۲ در جهت کاهش تنوع قطعات یدکی و هزینه‌های تعمیراتی آن‌ها انجام شده است.

مهدی ناظم‌الرعایا، رئیس نورد گرم سبا:
یکی از فعالیت‌های مهم و استراتژیک شات‌دان سالانه نورد گرم سبا تعویض کلکتورهای اصلی والوهای پوسته‌زدای نورد جهت جلوگیری از توقفات اضطراری تولید سبا بود.
با توجه به بررسی‌های انجام‌شده توسط واحد بازرسی فنی مشخص شده بود که در شعاع خمیدگی سه‌راهی و زانوهای فشارقوی ۲۸۰ بار آب پوسته‌زدا، احتمال سوراخ شدن یا شکسته شدن وجود دارد. نظر به ضخامت حدود ۳۰ میلی‌متری و استراتژیک بودن این تجهیز در تولید، جلسات منظمی با واحدهای تعمیرات نورد، دفتر فنی تعمیرات، بازرسی فنی، تعمیرات مرکزی و خرید اضطراری برگزار شد و پس از تهیه متریال و دستورالعمل پیش‌گرم جوشکاری و پس‌گرم پیش‌ساخت این کلکتور ۱۰ روز قبل از شات‌دان سالانه به‌صورت شبانه‌روزی شروع شد و طی چهار شبانه‌روز نیز در زمان شات‌دان تعویض شد. خوشبختانه پس از انجام تست‌های رادیوگرافی، اجازه شروع به کار و استفاده از این مجموعه توسط واحد بازرسی فنی صادر شد.
لازم است جهت انجام این فعالیت مهم از کلیه همکاران تعمیرات نورد گرم، دفترفنی تعمیرات، خرید اضطراری، بازرسی فنی، تعمیرات مرکزی و تعمیرگاه مرکزی تشکر و قدردانی کنیم.

مرتضی حمزه‌زاده، کمک کارشناس تعمیرات مکانیک و هیدرولیک:
سیستم پمپ‌های پوسته‌زدای نورد شامل ۳ پمپ و ۲ رمپ جهت پوسته‌زدایی است. فشار پمپ‌های اصلی ۲۸۰ بار و دارای لوله‌کشی فشارقوی است که لوله‌ها و اتصالات مذکور از ابتدای راه‌اندازی سبا تا کنون تعویض نگردیده بود و طی بازرسی انجام‌شده تعویض قسمتی از این Piping در دستور کار قرار گرفت. گفتنی است که لوله‌های تعویض‌شده به قطر ۱۰ اینچ و ضخامت حدود mm25.5 است. برآورد زمانی جهت انجام این فعالیت حدود ۷ روز بود که در یک فعالیت شبانه‌روزی طی ۳ روز انجام شد.
ازآنجا‌که گرید لوله‌ها APIX52 و ۸۰H140 است، قبل از انجام فعالیت با توجه به گرید خاص لوله‌ها و فشار بالای کاری آن‌ها لازم بود از نیروها و کارکنان باتجربه به‌خصوص فیتر و جوشکار ماهر استفاده شود. نهایتاً در تعمیرات سالانه سبا این فعالیت با موفقیت انجام شد. پس از اتمام کار تمامی جوش‌ها تست RT را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

مصطفی مهرابی، کمک‌کارشناس برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات:
با انجام این فعالیت، میزان آماده‌به‌کاری تجهیزات پوسته‌زدایی با توجه به اینکه کل مجموعه پوسته‌زدایی نورد جزو گلوگاه‌های اصلی تولید است به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده و می‌توان تا سالیان سال بدون نگرانی از خطوط تولید مذکور استفاده کرد.

علیرضا شریفی، کارشناس واحد سیالات فولاد سبا:
با عنایت به msp اعلام‌شده دفتر فنی تعمیرات انرژی و سیالات و بعد از چندین جلسه داخلی هماهنگی و آماده‌سازی‌های لازم، فعالیت‌های واحد توزیع سیالات فولاد سبا هم‌زمان با شات‌دان خط تولید در کمترین زمان انجام شد. بر اساس برنامه، مخازن آب مدار باز مستقیم kw جدید و kw قدیم ابتدا تخلیه شد و بلافاصله و بدون فوت وقت به‌صورت موازی در قالب تیم‌های کاری هماهنگ‌شده لایروبی مخازن انجام شد.
به دلیل حجم بالای لجن، لایروبی مخزن kw و سرویس کولینگ تاور آن و اسکیل‌پیت به‌صورت شبانه‌روزی و در ۳ جبهه کاری برنامه‌ریزی و با صرف بیش از ۵۴۰ نفرساعت نیروی امانی و نظافت صنعتی و به‌کارگیری مکانیسم‌های جرثقیل ۹۰ تن، ۲ دستگاه بابکت، ۲ دستگاه مکنده تریلر، ۵ دستگاه تانک لجن‌کش، کمپرسی ۱۰ تن و ۳ دستگاه واترجت به‌طور کامل اجرا شد.
همچنین سرویس و لجن‌زدایی ۷ عدد از سند فیلترهای سیکل کثیف kw بلافاصله بعد از دمونتاژ فیلترها انجام گردید. جداره خارجی تانک اضطراری مربوط به سیکل آب cw تخلیه و با همکاری بازرسی فنی عملیات ضخامت‌سنجی سطح داخلی و بیرونی مخزن و بازرسی لایه اپوکسی انجام شد.

پژمان پاکروان، سرپرست تعمیرات واحد سیالات:
با توجه به اینکه بهره‌برداری سیکل‌های آب در گردش خط تولید بر عهده واحد سیالات است و هوای فشرده و گاز طبیعی موردنیاز خط تولید نیز توسط واحد سیالات تأمین می‌گردد، جهت ایجاد آماده‌به‌کاری حداکثری، فعالیت‌های تعمیراتی شات‌دانی با هماهنگی قسمت‌های مختلف برنامه‌ریزی و اجرا گردید. که مهم‌ترین آن‌ها به این شرح است: سرویس والوهای ایستگاه تقلیل فشار گاز طبیعی؛ تعویض سردکن‌های کمپرسورهای هوای فشرده؛ سرویس خشک‌کن‌های هوای ابزار دقیق؛ تعمیر پمپ‌های ۳۱۰۳ و ۳۱۰۶ و تعویض والوها و چک والوهای معیوب؛ تعویض لوله‌های فرسوده؛ انشعاب‌گیری جهت خشک‌کن‌های جدید هوا؛ سرویس باطری شارژرها؛ سرویس سکشن‌های ترانسی؛ سرویس تابلو پاور سنتر و دیزل ژنراتور؛ سرویس تابلو میمیک و رفع اشکالات آن؛ سرویس کلیدهای کوپلاژ فیدرهای فشار متوسط؛ سرویس سیستم مانیتورینگ؛ سرویس سطح‌سنج‌ها و ترانسمیترهای فشار و دما.

احمد سلیمانی، رئیس تعمیرات مرکزی:
تعمیرات سالانه مجتمع فولاد سبا از ۱۲ تا ۱۶ مردادماه سال جاری با به‌کارگیری مجموعاً ۲۵ هزار نفر ساعت نیروی تعمیراتی پیمانکاران تعمیرات مرکزی با موفقیت به پایان رسید. در این مدت واحدهای تولیدی حمل مواد، فولادسازی، ریخته‌گری و نورد گرم و واحدهای پشتیبانی سیالات، توزیع برق، اکسیژن در فعالیت‌های تعمیراتی مشارکت داشتند. برخی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این بخش عبارت‌اند از:

حمل مواد: تعمیرات این واحد با برنامه‌ریزی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت فعالیت مکانیکی و ۵۰۰ نفر ساعت فعالیت برقی انجام شد که مهم‌ترین فعالیت آن تعویض داکت غبارگیر کوره شماره ۱ بود که با موفقیت انجام شد.

فولادسازی: ۳ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت نیروی تعمیرات مکانیک و ۱۳۰۰ نفر ساعت نیروی تعمیرات برق وظیفه انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده در این واحد را بر عهده داشتند که مهم‌ترین فعالیت، تعویض ستون‌های کوره ۱ مربوط به پروژه آسین بود.

ریخته‌گری: پیمانکاران تعمیرات مرکزی با تدارک نیروی انسانی متخصص و تجهیزات لازم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت فعالیت مکانیکی و ۶۱۰ نفر ساعت فعالیت برقی تعریف‌شده در این واحد را مطابق با برنامه اجرا کردند که مهم‌ترین فعالیت‌ها جایگزینی سگمنت صفر ماشین ۱ ریخته‌گری با اصلاحات لازم و همچنین ترمیم ترک‌های شاخک بازوی لدل تارت و اصلاحات مربوط به کولینگ چمبر ریخته‌گری شماره ۱ بود.

نورد: همکاری کارکنان تعمیرات مرکزی و پیمانکاران مربوطه در کنار همکاران واحد نورد گرم سبا باعث شد ۵ هزار نفر ساعت فعالیت مکانیکی و ۱۰۵۲ نفر ساعت فعالیت برقی با رعایت موارد ایمنی و کیفیت لازم انجام شود که مهم‌ترین فعالیت اصلاح خط لوله پوسته‌زدا و ترمیم بدنه کوره تونلی شماره ۱ و ۲ است.

انرژی و سیالات: تعمیرات این ناحیه با برنامه‌ریزی ۱۰۴۸ نفر ساعت فعالیت مکانیکی و ۷۴۰ نفر ساعت فعالیت برقی انجام شد.
در پایان این گزارش، هریک از افراد فوق به‌نوبه خود از کلیه عوامل درگیر ازجمله دفتر فنی تعمیرات، دفتر فنی تولید، واحدهای حمل مواد، فولادسازی، ریخته‌گری، نورد گرم، واحد نسوز و جرثقیل‌ها، تعمیرات، واحدهای پشتیبانی اعم از دفتر فنی تعمیرات مرکزی، تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی، بازرسی فنی و حمل‌ونقل فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، واحدهای سرویس‌دهنده ازجمله سیالات، توزیع برق و اکسیژن، واحد خدمات و ایمنی فنی، مدیریت حراست، شرکت‌های پیمانکار تعمیراتی و همچنین حمایت‌ها و راهبری مدیریت‌های فولاد سبا و فولاد مبارکه که بر انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات سالانه این مجتمع همت گماردند، تشکر و قدردانی کردند.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۰
شناسه مطلب : 52971
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی