عظیمی در گفتگو با چیلان خبر داد:جهش بهاری تولید در فولاد آذربایجان
میکائیل عظیمی مدیرعامل مجتمع فولاد آذربایجان در گفتگو با چیلان ضمن اعلام خبر رشد 40 درصدی تولید این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یاری گرفتن سیاستگذاران از تشکل‌ها برای جلوگیری از چالش‌های ناخواسته را ضروری دانست. وی تشکیل هلدینگ‌های صادراتی توسط انجمن‌های تخصصی را لازمه توسعه صادرات فولاد کشور عنوان کرد و خواستار اعمال سیاست‌های کارشناسی شده در جهت تقویت نقش شرکت های تولیدی در صادرات محصولات فولادی شد...

مدیرعامل مجتمع فولاد آذربایجان با اشاره به سابقه تاسیس و فعالیت این شرکت به  چیلان  گفت: شرکت فولاد آذربایجان در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر محرومیت‌زدایی در کشور و اشتغال پایدار با هدف تولید سالیانه ۵۵۰ هزار تن محصولات کیفی فولادی در شمال غرب کشور ودر فاصله ۳ کیلومتری از جنوب شرق شهرستان میانه احداث شده است . این شرکت کاملاً دولتی و سهام آن متعلق به سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می‌باشد .

وی افزود: در فولاد آذربایجان مقاطع سبک فولادی و میلگردهای ساختمانی از  سایز ۱۰الی ۳۲ از نوع آج ۴۰۰ براساس استاندارد ۳۱۳۲ ملی ایران تولید و پس از انجام بازرس های کنترل کیفی به بازار مصرف عرضه می‌گردند . خط تولید این شرکت نیز دارای تجهیزات مناسبی است که از آن جمله می‌توان میز شارژ اتوماتیک شمش به داخل کوره با ظرفیت اسمی کوره ۱۱۰تن در ساعت، ۱۸ قفسه استند نورد با سرعت قابل تغییر، آزمایشگاه کنترل کیفیت مجهز شامل کشش دستگاه آنالیز شیمیایی اسپکتر – خمشی و … را نام برد.

رشد ۴۰ درصدی تولید در سه ماهه اول سال

عظیمی با بیان اینکه در سال رشد تولید و مهار تورم، شرکت فولاد آذربایجان موفق به افزایش ۴۰ درصدی تولید طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شده است، اظهار داشت:  شرکت فولاد آذربایجان در سال ۱۴۰۱ هم موفق به کسب جایزه مدل بهره وری معادن و صنایع معدنی و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان شد. همچنین دریافت گواهینامه ها و افتخارات ایمنی، محیط زیست، رضایت مندی مشتریان، ارائه خدمات پس از فروش، کاهش مصارف انرژی، گواهی انطباق محصول و نشان سه ستاره پیشروان بهره‌وری از دیگر دستاوردهای فولاد آذربایجان است.

عظیمی  با بیان اینکه مجتمع فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه یک مجموعه تلقی می‌گردند، به  چیلان  گفت: با راه‌اندازی واحد ذوب مجتمع شاهد کاهش قیمت تمام‌شده محصولات فولاد آذربایجان خواهیم بود و شمش مورد نیاز به صورت پیوسته تامین و نورد خواهد شد.

در سیاست‌گذاری‌ها به نظرات تشکل‌ها توجه شود

مدیرعامل فولاد آذربایجان گریزی نیز به چالش های صادرات محصولات فولادی زد و اظهار داشت: اگر سیاست‌گذاری‌ها به صورت کارشناسی و با اخذ نظر تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی مثل انجمن فولاد ایران باشد، از به وجود آمدن چالش‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌گردد به منظور توسعه صادرات محصولات فولادی، اولاً خود شرکت اقدام به صادرات نماید و دوماً براساس سیاستگذاری صورت گرفته برای تجار، شرکت‌های بازرگانی در رینگ صادراتی مقاطع طویل فولادی را تهیه نمایند تا باعث التهاب بازار داخلی و مصرف‌کنندگان نشود و در سطح کشور مشکلی به وجود نیاید.

انجمن‌ها هلدینگ‌های صادراتی ایجاد کنند

مدیرعامل مجتمع فولاد آذربایجان برای تنظیم همزمان بازار داخلی و صادراتی محصولات فولادی پیشنهاد داد:  با توجه به روند تولید و صادرات شمش فولادی و محصولات فولادی، شرکت‌های تولیدکننده شمش باید تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه و چنانچه تقاضای داخلی وجود نداشته باشد به رینگ صادراتی منتقل کنند. شرکت‌های نوردی نیز مواد اولیه مورد نیاز خود را از رینگ صادراتی برای تولید مقاطع فولادی تامین نمایند و پس از تبدیل به محصول، صادرات خود را انجام دهند و دولت نیز هزینه‌های مرتبط را دریافت نماید. در این صورت مصرف‌کنندگان داخلی، محصولات خود را با یارانه دولتی و نرخ ترجیحی خریداری خواهند کرد تا قیمت تمام‌شده ساختمان مناسب‌تر گردد. همچنین با توجه به حضور شرکت‌های فولادی ایران در بازارهای جهانی و به منظور جلوگیری از رقابت منفی، لازم است هلدینگ صادراتی از طریق انجمن‌ها ایجاد شود و صادرات را هدایت نمایند. مزایای این کار جلوگیری از خام‌فروشی و ارزان‌فروشی و عرضه محصولات استاندارد فولادی می‌باشد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
شناسه مطلب : 53163
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی