اختصاصی چیلانسرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری فولادساز هندی برای تولید فولاد سبز در عربستان/ تامین گندله با یک شرکت بحرینی است
گروه اِسار در هند با سرمایه‌گذاری 4.5 میلیارد دلاری تا چهار سال آینده تولید تجاری فولاد سبز را در عربستان آغاز می‌کند و در همین راستا قراردادی برای خرید سالانه 4 میلیون تن گندله با شرکت بحرین‌استیل امضا کرده است.

به گزارش  چیلان  به نقل از پرس‌اینسایدر، بحرین‌استیل در زیرمجموعه هلدینگ فولات در بحرین با گروه تولیدی اِسار در هند قرارداد همکاری امضا کرده است. هدف از این انعقاد این قرارداد تامین گندله برای پروژه گرین‌‌استیل‌اَرَبیا است، این پروژه در عربستان راه‌اندازی می‌شود.

در پی این قرارداد بحرین‌استیل که از تولیدکنندگان بزرگ گندله با عیار بالا در کشور بحرین به شمار می‌آید سالانه ۴ میلیون تن گندله برای تولید فولاد به روش احیای مستقیم به پروژه یادشده عرضه خواهد کرد.

قرارداد همکاری دو شرکت اواخر هفته گذشته در شهر جبیل عربستان امضا شد.

بحرین به دنبال جذب مصرف‌کنندگان گندله در جی‌سی‌سی

دیلیپ جورج مدیرعامل هلدینگ فولات درباره انعقاد این قرارداد گفت: قرارداد بحرین‌استیل و اسار نشانه‌ای از آمادگی ما برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون گندله دی‌آر از سوی فولادسازان منطقه جی‌سی‌سی (شورای همکاری خلیج فارس) است.

وی افزود: به همکاری با گروه اسار مفتخریم و خوشحالیم که پروژه پیشگام اسار در راه‌اندازی نخستین پروژه تولید فولاد سبز در عربستان با پشتیبانی بحرین‌استیل پیش می‌رود، عربستان تمرکز فزاینده‌ای بر توسعه پایدار دارد.

نوشاد انصاری مسئول پروژه‌های گروه اسار در عربستان نیز در اظهارنظر درباره این قرارداد گفت: اسار به دنبال سرمایه‌گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری برای راه‌اندازی یک کارخانه فولاد یکپارچه در شهر راس‌الخیر عربستان است. با امضای این قرارداد نیمی از نیاز پروژه گرین‌‌استیل‌اَرَبیا به گندله تامین خواهد شد. برنامه‌ریزی‌ها بر آن است که این پروژه در سال ۲۰۲۷ میلادی به تولید تجاری برسد.

وی افزد: پروژه تولید فولاد سبز اسار قرار است نخستین پروژه تولید فولاد سبز منطقه و سمبلی جهانی برای کاهش انتشار دی‌اکسید‌کربن باشد.

دلیل سرمایه‌گذاری شرکت هندی در عربستان چیست؟

به گفته یکی از کارشناسان فعال در پروژه گرین‌‌استیل‌اَرَبیا، این پروژه از ظرفیت تولید ۵ میلیون تن فولاد در سال با روش احیای مستقیم برخوردار است و از دو واحد هر یک با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال ساخته شده است.  این پروژه همچنین ظرفیت تولید ۴ میلیون تن نورد گرم و یک میلیون تن نورد سرد را دارد. خطوط تولید گالوانیزه و ورق نازک نیز از دیگر پتانسیل‌های پروژه است.

این کارشناس همچنین اضافه کرد: پروژه گرین‌‌استیل‌اَرَبیا در امتداد تقاضای فزاینده عربستان سعودی به محصولات فولادی و چشم‌اندازی که این کشور برای سال ۲۰۳۰ ترسیم کرده، برای پاسخگویی به تقاضای همه صنایع مصرف کننده فولاد همچون ساخت و ساز، گاز و نفت، خودروسازی و بسته‌بندی تجهیز شده است.

در چشم‌انداز بلندپروازانه ۲۰۳۰ عربستان سعودی بر تنوع‌سازی اقتصاد کشور و کاهش وابستگی بر نفت و توسعه خدمات عمومی همچون سلامت، آموزش، زیرساخت و گردشگری تمرکز شده است.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۲
شناسه مطلب : 53263
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی