اختصاصی چیلانFuture Minerals Forum 2024 / هر آنچه باید در مورد گردهمایی مواد معدنی آینده در عربستان بدانید
شهر ریاض در ماه ژانویه میزبان شرکت‌کنندگان در سومین گردهمایی مواد معدنی آینده بود، این رویداد چیست و با چه اهدافی بر پا شد؟

به گزارش  چیلان ، Future Minerals Forum  که به فارسی گردهمایی مواد معدنی آینده نام گرفته ۹ تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۱۹ تا ۲۱ دی ۱۴۰۲) در کشور عربستان، شهر ریاض و در مرکز کنفرانس بین‌المللی سلطان عبدالعزیز برگزار شد.

این رویداد بر زنجیره مواد معدنی در افریقا، غرب و مرکز آسیا تمرکز دارد و در آن بازیگران اصلی عرصه‌های فناوری و دیجیتال‌سازی که با سرآمدان معدن و مواد معدنی در کشورهای مناطق یادشده همکاری می‌کنند گرد هم آمدند.

هدف از گردهمایی این است که کشورهای این مناطق سهم خود را از تولید مواد معدنی افزایش دهند و جایگاه جهانی خود را در این زمینه ارتقا بخشند.

عربستان بنا دارد منبع قابل اطمینانی از آنچه مواد معدنی مهم به شمار می‌آید در اختیار داشته باشد. این مواد شامل مس، نیکل، لیتیوم و سنگ آهن است که در ساخت انواع تجهیزات روز دنیا از باتری‌های خودروهای الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی کاربرد دارد.

عربستان در چشم‌انداز ۲۰۳۰ بخش معدن را از الزامات دستیابی به انتشار صفر کربن در سال ۲۰۶۰ در ریاض می داند و امیدوار است با تامین انرژی بخش معدن خود از منابع پاک و غیرفسیلی تا سال ۲۰۳۰ سهم انرژی‌های تجدیدپذیر را در ترکیب انرژی خود تا ۵۰ درصد ارتقا دهد تا نیمی از انرژی موردنیاز در معدنکاری عربستان از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

گردهمایی مواد معدنی آینده عربستان در ژانویه سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هم برگزار شده بود.

بنا بر داده‌هایی که در وب سایت رویداد منتشر شده است ۲۵۱ سخنران از سراسر جهان در این رویداد حضور داشتند. فهرست سخنرانان را می‌توانید در این لینک ببینید:

https://www.futuremineralsforum.com/conference-speakers/

 

2

تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۴
شناسه مطلب : 59286
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی