فولاد آلیاژی ایران؛ از طرح‌های توسعه تا رکوردهای بهاری
هدف‌گذاری فولاژ برای تولید فولادهای آلیاژی با خاص بودن تولیدات این شرکت در گریدهای مختلف آلیاژی موجب برتری آن در خاورمیانه و شهرت جهانی شده است. از ثبت رکوردهای فروش و حمل مواد در بهار ۱۴۰۲ گرفته تا افزایش ارزش بازار سهم که همگی نشان‌دهنده یک اجرای صحیح برنامه‌های راهبردی در مسیر توسعه است.

به گزارش  چیلان ، خاص بودن شرکت فولاد آلیاژی ایران با قدمتی ۳۰ ساله در عرصه تولید به دلیل اجرای صحیح برنامه‌های استراتژیک مجموعه فولاژ برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای و نقش‌آفرینی در مسیر پایدار اقتصادی است. برنامه‌هایی که با اراده پولادمردان شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال جاری تداوم و رشد رکوردهای متعدد را به دنبال دارد.

رکوردهای فولاژ در بهار ۱۴۰۲

شرکت‌های فلزات اساسی در خردادماه ۱۴۰۲ موفق به فروش۱۷۱۰۲ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

فولاد آلیاژی ایران که در سال گذشته با وجود قطعی برق، با رشد ۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ موفق به فروش ۴۴۵ هزار و ۲۸۸ تن محصول شد، در سال رشد تولید توانست رکوردهای متعددی را در زمینه تولید و فروش محصولات به ثبت برساند.

فولاژ با بهره برداری از پروژه‌های توسعه‌ای و اجرای راهبردهای مناسب در رشد تولید، یک بهار عالی داشته و رکورد فروش زمستان را شکسته است. شرکت فولاد آلیاژی ایران در بهار ۴۳۶۳ میلیارد تومان فروش داشته که ۲۴ درصد بالاتر از فصل گذشته است.

این شرکت فولادی در سه ماهه نخست سال به فروش ۴۳۶۲٫۶ میلیارد تومانی رسید که ۳۲ درصد بیشتر از دوره مشابه قبل بوده است. مقدار فروش داخلی فولاژ با افزایش ۱۹ درصدی همراه بوده و میانگین نرخ فروش محصولات افزایش ۲۳ درصدی داشته است. میانگین نرخ فروش محصولات صادراتی با افزایش ۱۳ درصدی گزارش شده است.

علاوه بر این، شرکت فولاد آلیاژی ایران در میزان فروش و حمل ماهیانه محصول، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. این شرکت در خردادماه ۱۴۰۲ توانسته است با ثبت ۵۰ هزار و ۶۵۰ تن فروش و حمل محصول از رکورد ۳ ساله خود عبور کند.گفتنی است رکورد قبلی شرکت فولاد آلیاژی ایران در این خصوص به میزان ۴۹ هزار و ۵۰۷ تن مربوط به تیرماه ۹۹ بود.

این در حالی است که مبلغ فروش محصولات این شرکت در اردیبهشت سال جاری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با فروردین ماه از رشدی ۲۲درصدی برخوردار شد. مجموع فروش محصولات در اردیبهشت ۲۶ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال و در فرودین مبلغ ۲۱.۷۱۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

جهش چشمگیر سود خالص شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز از نکات برجسته عملکرد خاص این شرکت می‌باشد و فولاژ توانست طی سال گذشته به مبلغ ۴۵ هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال در سود خالص دست پیدا کند که در ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بیشترین بازدهی سهام شرکت‌های فولادی در سال ۱۴۰۱، متعلق به شرکت فولاد آلیاژی ایران با نماد «فولاژ» به میزان ۱۲۴٫۲۵ بوده است.

راهبردهای توسعه‌ای فولاژ

راهبرد شرکت فولاد آلیاژی ایران، حضور در صنایع پایین دستی و بالا دستی است که در این خصوص اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای را همچون پروژه یزد یک با همکاری هلدینگ غدیر به انجام رسانیده است.

پروژه یزد یک با هدف تولید ۷۰۰ هزار تن بیلت فولادهای مهندسی و آلیاژی با اشتغال‌زایی مستقیم بالغ بر ۵۰۰ نفر راز مهم‌ترین برنامه‌های فولاژ است که پیشرفتی عالی را به همراه دارد. بدون شک اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه، علاوه بر افزایش تولید، منجر به رونق اشتغال‌زایی در منطقه و سودآوری هرچه بیشتر برای سهام‌داران شرکت خواهد شد.

پروژه تولید وایر و کلاف در قطرهای ۵٫۵ تا ۱۶ میلی‌متر و با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن از دیگر طرح‌های توسعه‌ای فولاژ است که اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۰۰ نفر را به ارمغان خواهد آورد. این شرکت در ۳۰ سال سابقه فعالیت خود تاکنون ۴۴۲ گرید به ثبت رسانده است.

بنابر اعلام مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران، برنامه سال‌جاری این شرکت برای تولید ۵۵۰ هزار تن است و فولاژ برای رسیدن به اهداف خود نیازمند حمایت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر برای بازسازی زیرساخت‌ها و ارتقای اتوماسیون شرکت دارد. چرا که فولاد آلیاژی در چشم انداز خود تولید محصولاتی حتی بالاتر از استاندارد جهانی در جهت تامین نیاز مشتریان به بهترین نحو را برنامه‌ریزی کرده است.

 

2

تاریخ انتشار : ۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
شناسه مطلب : 53372
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی