وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه:ابراز خرسندی وزیر صمت از پیشرفت پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه طی ۱۶ ماه/ توسعه کیفی در فولاد مبارکه محقق شده است
عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران گفت:از مشاهده پیشرفت پروژه نیروگاه فولاد مبارکه طی مدت کوتاه ۱۶ماهه خوشحال هستم.

به گزارش  چیلان ، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت معدن و تجارت پس از بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه در جمع خبرنگاران گفت:از مشاهده پیشرفت پروژه نیروگاه فولاد مبارکه طی مدت کوتاه ۱۶ماهه خوشحال هستم.

وی افزود: طبیعتاً نیروگاه و برق جزو زیرساخت‌های توسعه هر کشور است و نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه که در شرف بهره‌برداری است تا نیاز این مجموعه به انرژی را تامین کند، یکی از نیروگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای است که تجهیزات آن توسط گروه مپنا ساخته شده است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه دارای ۳ بخش است که دو واحد آن توربین گاز کلاس F از نوع MGT80 و یک واحد دیگر آن توربین بخار با مقیاس ۳۱۰ مگاوات است که ظرفیت این نیروگاه مجموعاً نزدیک به ۹۳۰ مگاوات می‌رسد و در کشور یکی از بهترین نیروگاه‌ها با راندمان بالاست.

علی آبادی بیان کرد: راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۸.۵ درصد است و خوشحالم از این که امروز شاهد پیشرفت این پروژه در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه ۱۶ ماهه هستیم. مردم باید بدانند که ما با تکیه به توان داخلی می‌توانیم نیروگاه‌هایی با ظرفیت بالا احداث کنیم تا ایران در حوزه ساخت نیروگاه در جهان شناخته شود.

وی افزود: توسعه کیفی در فولاد مبارکه محقق شده و نسبت به توسعه کمّی دارای اهمیت بیشتری است. درصدد آن هستیم که در تکمیل زنجیره ارزش فولاد در دنیا شناخته شویم. نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه روند تولید فولاد را به صورت خوداتکا پیش می‌برد و از این جهت باید به فولاد مبارکه تبریک گفت.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فولاد مبارکه در سایر تجهیزات مورد نیاز خود ازجمله لوکوموتیو توجه زیادی به تولیدکنندگان داخلی داشته و اینجانب به مردم اصفهان و مدیران فولاد مبارکه که به سازندگان ایرانی اعتماد می‌کنند، تبریک می‌گویم. امروز توجه اصلی برای تأمین عمده تجهیزات به‌کارگرفته شده در فولاد مبارکه به تولیدات داخلی است که امر بسیار مهمی است.

وی افزود: در بخش معدن کشور پایش مناسبی انجام نشده و اکتشافات معدنی باید با جدیت بیشتری صورت گیرد. فولاد مبارکه از معادنی که از گذشته پایش شده برخوردار بوده و هست اما کافی نیست چراکه پاسخگوی طرح‌های توسعه این مجموعه نیست.

وی در پایان گفت: ما باید به دنبال کشف ذخایر معدنی جدید باشیم که امیدواریم با کمک فولاد مبارکه اکتشافات معدنی جدیدی را آغاز کنیم و از این جهت مشکل کمبود مواد اولیه این صنعت نیز حل خواهد شد.

photo ۲۰۲۳ ۰۸ ۲۹ ۲۰ ۲۶ ۴۰

2

تاریخ انتشار : ۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۲
شناسه مطلب : 53638
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی