اختصاصی چیلانروایت کدال از افزایش۴۶ درصدی فروش داخلی فولاد آلیاژی ایران
داده‌های کدال حاکی از رشد حجم و ارزش فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) از ابتدای سال مالی 1402 تا پایان مردادماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش  چیلان ، براساس داده‌های منتشرشده در کدال مجموع فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران در مرداد ماه ۱۴۰۲ به ۱۴۲۰ میلیارد تومان رسید که تمام آن مربوط به فروش داخلی است.

مجموع فروش داخلی فولاژ در مردادماه سال جاری ۱۴۲۵ میلیارد تومان اعلام شده که از این میزان ۱۳۳۳ میلیارد تومان به محصولات آلیاژی و ۹۱ میلیارد تومان به محصولات مهندسی و غیرآلیاژی اختصاص داشته است.

حجم محصولات آلیاژی فروخته شده این شرکت در مرداد ماه سال جاری ۳۵ هزار و ۲۸۴ تن با میانگین نرخ ۳۷۷۹۱ تومان به ازای هر کیلو بوده است. حجم محصولات غیرآلیاژی فروخته شده آن در مرداد نیز به ۳ هزار و ۲۶۲ تن رسید که میانگین نرخ این محصولات ۲۸۱۴۲ تومان به ازای هر کیلو بود.

مجموع حجم محصولات فروخته شده آلیاژی و غیرآلیاژی فولاد آلیاژی ایران در مرداد به ۳۸ هزار و ۵۴۶ تن رسید.

همچنین براساس داده‌های کدال شرکت فولاد آلیاژی ایران در مرداد سال جاری ۲۶هزار و ۸۵۲ تن محصول آلیاژی و ۲۸۵۲ تن محصول غیرآلیاژی تولید کرد.

رشد ۴۰ درصدی فروش فولاژ از ابتدای سال مالی تا پایان مرداد 

مجموع فروش فولاژ از ابتدای سالی مالی ۱۴۰۲ تا پایان مردادماه این سال به ۷۴۷۵ میلیارد تومان رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۳۷ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد افزایش داشته است. مجموع فروش فولاژ از ابتدای سال مالی ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه این سال ۵۳۳۷ میلیارد تومان بوده است.

در این مدت، علاوه بر ارزش فروش، حجم فروش محصولات آلیاژی و غیرآلیاژی فولاژ نیز افزایش یافته است. شرکت فولاد آلیاژی ایران از ابتدای سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان مرداد ماه ۱۹۵ هزار و ۵۲۱ تن از انواع محصولات یادشده را فروخت که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۶ هزار و ۱۴۷ تن بود.

رشد ۳۹ درصدی فروش در سال ۱۴۰۱

محمد کمال‌زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران چندی پیش و در مجمع عادی سالیانه فولاژ از رشد ۳۹ درصدی ارزش فروش داخلی فولاژ در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گفته کمال‌زاده، فولاژ احداث نیروگاه ۳۳۰ مگاواتی برای تامین برق موردنیاز تولید را نیز در دست اقدام دارد. راه‌اندازی این نیروگاه می‌تواند بستر مناسبی برای رشد بیش از پیش تولید و فروش فولاژ را فراهم کند.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۱
شناسه مطلب : 53854
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی