با نوسازی اساسی کولینگ‌تاور احیا حاصل شد؛ افزایش ۱۰ درصدی تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان
کارکنان فولاد هرمزگان با انجام فعالیتی معادل 6 هزار و 851 نفر ساعت، عملیات نوسازی (اورهال) اساسی کولینگ‌تاور احیا (سل 44 A) را با موفقیت انجام دادند.

به گزارش  چیلان ،سرپرست نت مکانیک احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: با اجرای این کار بزرگ به میزان ۷ درجه دمای آب کاهش یافت و ۱۰ درصد نیز به ریت تولید مدول‌های احیا اضافه شد.

اکبر زین‌الدینی، در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی، با اشاره به اهمیت کولینگ‌تاورها در صنایع مختلف، بیان کرد: این تجهیزات، خنک‌کاری آبِ در گردش کارخانه را انجام می‌دهند و مدل‌های مختلفی از آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. کولینگ‌تاور واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان از نوع FORCE COUNTER FLOW است که در این مدل، هوا از پایین به بالا و آب از بالا به پایین در جریان است.

سرپرست نت مکانیک احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان در تشریح دلایل اجرای این عملیات گفت: به دلیل افزایش دمای آبِ در گردش و گزارش‌های مکررِ بهره‌بردار واحد مبنی بر عدم امکان تولید با ظرفیت نامی، بررسی‌های لازم جهت اورهال اساسی سل ۴۴ A کولینگ‌تاور انجام شد. در ادامه، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت رفع نواقص موجود در این زمینه به عمل آمد و این مهم از تاریخ ۲۶ تیرماه شروع و پس از ۱۸۹ ساعت (۸ روز) با حجم فعالیتی معادل ۶ هزار و ۸۵۱ نفر ساعت به پایان رسید.

زین الدینی

زین‌الدینی اجزای اصلی کولینگ‌تاور احیا را چنین برشمرد: یک عدد فن واقع در بالاترین نقطه (جهت ایجاد جریان هوا)، فیلینگ (جهت افزایش سطح تماس آب‌وهوا)، قطره‌گیرها (جهت جلوگیری از مکش قطرات آب توسط فن) و هدرهای آب که دوش‌ها و نازل‌های اسپری‌کننده آب روی آن‌ها قرار دارند.

وی عمده فعالیت‌های انجام‌شده در این اورهال را به شرح ذیل اعلام کرد: تعویض هدرهای آب، دوش‌ها و نازل‌ها، تعویض فیلینگ‌ها، تعویض قطره‌گیرها، ترمیم نشیمنگاه فیلینگ‌ها، ترمیم لاین آب ورودی به کولینگ‌تاور، تعویض ولو ورودی پمپ ۴۲ C، نظافت و شست‌وشوی دیواره‌ها و حوضچه‌های کولینگ‌تاور.

سرپرست نت مکانیک احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان در پایان ضمن تشکر از رهنمودهای معاونت بهره‌برداری و مدیریت احیا مستقیم شرکت، از تمامی همکاران در بخش‌های نت مکانیک احیا، تولید احیا، دفتر برنامه‌ریزی تعمیرات، تعمیرات مرکزی و سایر بخش‌ها که با تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی در این شات‌دان طاقت‌فرسا، اورهال اساسی سل A کولینگ‌تاور را پس از ۸ روز با موفقیت انجام دادند، تقدیر و تشکر کرد.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
شناسه مطلب : 53995
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی