اختصاصی چیلانپوسکو سرمایه‌گذاری فولادی خود را در هند گسترش می‌دهد / ساخت یک کارخانه فولادی در پی تشدید تقاضای خودروسازان جهان
پوسکو اعلام کرده افزایش تقاضا برای خودروهای کره‌ای و همچنین رشد روزافزون تقاضا برای ورق‌های فولادی این شرکت از سوی خودروسازان سراسر جهان این فولادساز کره‌ای را بر آن داشته تا یک واحد فولاد یکپارچه در هند احداث کند، با این دستاورد پوسکو می‌تواند محصولات خود را با قیمت ارزان‌تری بفروشد.

به گزارش  چیلان  به نقل از دِکُریَن‌اکونومیک‌دِیلی، پوسکو فولادساز بزرگ کره جنوبی بنا دارد یک کارخانه فولاد یکپارچه در هند احداث و راه‌اندازی کند. پوسکو دلیل ساخت این واحد فولادسازی را پاسخگویی به تقاضای روزافزون شرکت‌های خودروسازی که مشتری فولاد آن هستند بیان کرده است.

کدام خودروسازان جهان از پوسکو فولاد می‌خرند؟

شماری از شرکت‌های خودروساز کره‌ای و غیرکره‌ای متقاضیان فولاد پوسکو هستند؛ شرکت‌های خودروساز هیوندای موتور، کیا، تاتاموتورز، ماهیندرا، هوندا موتور، اشکودا، فولکس واگن و نیسان‌موتور شماری از مشتریان فولاد پوسکو در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

شرکت موراتی‌سوزوکی‌ایندیا در جایگاه برترین خوردوساز هند نیز اخیرا به گروه خودروسازانی پیوسته که متقاضی محصولات پوسکو هستند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند در آینده تِسلا نیز به فهرست خریدارانش اضافه شود، بنابراین و با هدف پاسخگویی به این جریان رو به رشد تقاضا تصمیم به ساخت یک کارخانه فولاد یکپارچه در هند دارد.

پوسکو همچنین اعلام کرده در سال‌های اخیر درآمد آن از پروژه‌هایی که در هند دارد افزایش چشمگیری داشته است.

پوسکو به دنبال عرضه ارزان‌تر فولاد است

این فولادساز کره‌ای ۱۸ سال پیش و در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز تصمیم به احداث این کارخانه فولاد یکپارچه در هند داشت اما این اقدام با مخالفت شدید مردم ساکن در حوالی منطقه‌ای رو‌به‌رو شد که برای ساخت کارخانه در نظر گرفته شده بود، آنها از طرح‌های جبرانی که پوسکو برای احداث کارخانه در آن منطقه ارائه کرده بود رضایت نداشتند.

به گفته یک چهره فولادی کره که به نام او اشاره‌ای نشده پوسکو این بار انتظار دارد پشتیبانی بیشتری از دولت هند برای پیشبرد پروژه دریافت کند.

این فولادساز کره‌ای با ساخت یک کارخانه فولاد یکپارچه در هند می‌تواند محصول این کارخانه را با قیمت پایین‌تری به مشتریان منطقه‌ای بفروشد.

با این حال این نخستین پروژه فولادی نیست که پوسکو در هند اجرا کرده است، این شرکت اکنون یک کارخانه نورد را در هند در اختیار دارد. این کارخانه «پوسکو ماهاراشترا استیل» نام گرفته و در آن صفحات فولادی نورد سرد برای خودروسازی تولید می‌شود.

مواد اولیه تولید در این کارخانه از کره جنوبی آورده می‌شود و ظرفیت تولید آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال است.

2

تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 54010
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی