مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در همایش تاب‌آوری صنعت فولاد ایران:لزوم توجه به تاب‌آوری در صنعت فولاد / کاهش سود شرکت های فولادی در سال جاری نسبت به سال گذشته
مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در همایش تاب‌آوری صنعت فولاد ایران گفت: عدم توجه به تاب‌آوری صنعت فولاد، این صنعت را به عاقبت صنایع نساجی، خودروسازی و لوازم خانگی مبتلا می‌کند.

به گزارش  چیلان ، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در همایش تاب‌آوری صنعت فولاد ایران گفت: عدم توجه به تاب‌آوری صنعت فولاد، این صنعت را به عاقبت صنایع نساجی، خودروسازی و لوازم خانگی مبتلا می‌کند.

مهدی کوهی گفت: در برنامه سوم توسعه دولت موظف شد یوتیلیتی های مورد نیاز صنایع را در اختیار آنها قرار دهد امروز این رویه تغییر کرده است و شرکت های فولادی در تامین یوتیلیتی ها خودتامین شده‌اند.

وی گفت: عوارض دولتی، موضوعی است که هزینه های تولید را بالا برده است اینها مازاد بر عوارض صادراتی است.

وی ادامه داد: سود بسیاری از شرکت های فولادی در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. کاهش درآمد شرکت های بزرگ به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت می انجامد.

مدیرعامل ذوب آهن گفت: از ذوب‌آهن اصفهان برای معدن ققنوس بیش از دو هزار میلیارد تومان طلب کرده‌اند که عددی غیرقابل باور است و زمینه کاهش تولید را فراهم می‌کند.

کوهی گفت: نبود راهکاری جهت تهاتر مطالبات و بدهی‌ها به سازمان‌های دولتی از جمله دیگر مشکلات واحدهای فولادی است.

وی در پایان گفت: مشکلات ناشی از هزینه تامین مالی، کمبود مواداولیه، مشکلات مربوط به مالیات، حقوق دولتی بالای معادن، مطالبات از واحدهای دولتی، تامین اجتماعی، قطع گاز و برق، عوارض صادراتی و… توان شرکت‌ها و از جمله ذوب‌آهن را در بخش تولید به شدت کاهش داده است.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
شناسه مطلب : 54246
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی