از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم سهامداران صورت گرفتافزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی صبا فولاد خلیج فارس
در مجمع فوق العاده شرکت صبا فولاد خلیج فارس ،افزایش سرمایه این شرکت از ۵/۵ میلیارد ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس درمجمع فوق العاده سالانه شرکت که با مشارکت ۹۳ درصدی سهامداران برگزار شد، با اشاره به عملکرد این شرکت از افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی این شرکت و رسیدن آن به ۵۰ هزار میلیارد ریال رونمایی کرد.

 احسان دشتیانه تصریح کرد: مجتمع صبا فولاد خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در کیلومتر ۲۰ بزرگراه شهید رجایی واقع شده و در حال بهره برداری از یک واحد مگامدول به ظرفیت یک و نیم میلیون تن بریکت گرم است.

وی با بیان اینکه صبا فولاد خلیج فارس مرحله به مرحله برای توسعه هدف گذاری شده است، افزود: احداث یک واحد احیای مستقیم به ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ میلیون تن بریکت گرم تا سال ۱۴۰۴، احداث واحد فولادسازی و ریخته گری تختال ضخیم به ظرفیت یک و نیم میلیون تن در سال برای فاز ۳ در افق ۱۴۰۷ و تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی با ارزش افزوده بالا در افق ۱۴۱۰ را هدف گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس ادامه داد: پیش بینی تولید سالانه شرکت برای سال ۱۴۰۲ معادل عددی در حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که رشد چشم گیری نسبت به سال قبل تر دارد. آمار تولید فصلی نیز نشان می دهد که در سه ماهه دوم امسال ۳۷۷ هزار و ۶۳۲ تن تولید داشته ایم. همچنین رکورد تولید سالیانه در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ یعنی ۴۷ روز مانده به پایان سال مالی با رسیدن به عدد ۸۵۷ هزار تن شکسته شد.

وی گفت: اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه بهره برداری شامل پایداری و افزایش تولید با برنامه ریزی استقرار سیستم تعمیرات برنامه ای و افزایش بهره وری با اجرای پروژه نرم افزاری و سخت افزاری، راه اندازی ماشین استکر ریکلایمر و تکمیل طرح از از گذشته، استفاده از فرصت محدودیت مصرف گاز در دی ماه و بهمن ماه ۱۴۰۱ و انجام تعمیرات سالیانه و جلوگیری از توقف تولید کارخانه با اخذ محور سهمیه برق ۲۰ مگاواتی و خرید از بورس سبز انرژی در فصل تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از جمله آن ها هستند. از سوی دیگر اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع انسانی، توسعه آموزش با اخذ گواهینامه ایزو و آغاز عملیات اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل بوده است.

دشتیانه در باره فروش شرکت نیز افزود: فروش ۹ ماهه امسال از کل فروش سال گذشته بیشتر بوده است.

به گفته وی، ما مزیت صادراتی داریم اما به دلیل محدودیت های داخلی، نسبت فروش داخلی به صادرات بیشتر است.

 مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس با بیان اینکه سرانه سود به ازای هر نفر به دلیل افزایش تولید، فروش و سود درحال افزایش است، تصریح کرد: سود خالص ۱۸ درصد افزایش یافته است و پیش بینی می شود که تا تا پایان امسال فروش شرکت به ۴۸۰ میلیون دلار برسد.

دشتیانه خاطرنشان کرد: همچنین اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه مالی نیز شامل حل و فصل پرونده سنواتی شرکت ایریتک و جلوگیری از تحمیل هزینه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریالی به شرکت و حل و فصل پرونده مالیات شرکت صبا فولاد حل و فصل پرونده سنواتی مالیاتی شرکت بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۱، پیش گیری از تحمیل مالیات عملکرد تا پایان سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال و همچنین پذیرش درج نماد صبا فولاد در فرابورس ایران (فصبا) و عرضه اولیه سهام به منظور کشف قیمت اولیه (۳۵۹۰۰ ریال) با هدف تامین مالی پروژه فاز ۲ می شود.

وی در مورد محدودیت انرژی گفت: در دو سال توانستیم محدودیت برق را به صفر برسانیم اما در زمینه گازاز مزیت برخورداریم وبه پالایشگاهی متصل هستیم که به شبکه گاز سراسری متصل نیست از این رو سال گذشته محدودیت در این زمینه وجود نداشت.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس بعد از عرضه اولیه دو درصد سهام در ۲۸ تیر سال جاری (با قیمت ۳۵۹۰ تومانی هر سهم و مختص صندوق های سرمایه گذاری) به دلیل ضرورت طی تشریفات و مراحل قانونی مربوط به افزایش سرمایه با توقف نماد مواجه شده و سهامداران منتظر تعیین تکلیف این موضوع بودند.

براساس این گزارش، “فصبا” هم بعد از حدود یک هفته از حضور در فرابورس، اعلام کرد: گزارش توجیهی هیات مدیره برای افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی و از ۵۵۰ به ۵ هزار میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور فروش آن در بازار سرمایه و صدور سهام جایزه برای سهامداران فعلی از محل ما به‌التفاوت صرف سهام”، تصویب شد.

این تامین مالی به منظور تامین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالیانه ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم است.

در مجمع فوق العاده شرکت صبا فولاد خلیج فارس اساسنامه شرکت نیز اصلاح شد  و همچنین موضوعات فعالیت در زمینه سیاست گذاری  اوراق بهادار و پرداخت سود در حداکث ۴ ماه به تصویب سهامداران حاضر رسید.

2

تاریخ انتشار : ۶ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۶
شناسه مطلب : 54668
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی